In de cursusinstellingen hebben docenten de mogelijkheid om de eindcijfers voor studenten te verbergen. Standaard kunnen studenten de totalen voor opdrachtgroepen zien wanneer ze hun cursuscijfers bekijken . Voor cursussen die gebruikmaken van gewogen opdrachtgroepen, zijn de totalen van de opdrachtgroepen echter altijd verborgen voor studenten.
Als uw cursus gebruikmaakt van meerdere beoordelingsperioden , voorkomt deze instelling dat studenten cijfers in een bepaalde beoordelingsperiode kunnen bekijken.
00:07: Hoe kan ik totalen verbergen in de cijferoverzichten van mijn leerlingen?
00:11: Klik in de cursusnavigatie op de link Instellingen.
00:14: Klik op het tabblad Cursusdetails.
00:17: Selecteer de optie 'Totalen verbergen in het overzicht van leerlingcijfers'.
00:22: Klik op de knop 'Cursusgegevens bijwerken'.
00:25: Wanneer studenten hun cursuscijfers bekijken, verschijnt een informatiemelding dat de berekening van totalen is uitgeschakeld. De namen van de opdrachtgroepen worden wel weergegeven, maar de totalen zijn verborgen.
00:36: Deze handleiding legde uit hoe ik totalen in de cijferoverzichten van mijn leerlingen kon verbergen.
Open instellingen
Klik in de cursusnavigatie op de link Instellingen .
Cursusdetails openen
Klik op het tabblad Cursusdetails .
Verberg totalen in het overzicht van leerlingcijfers
Selecteer de optie ' Totalen verbergen in het overzicht van leerlingcijfers' .
Cursusdetails bijwerken
Klik op de knop 'Cursusgegevens bijwerken' .
Wanneer studenten hun cursuscijfers bekijken , verschijnt een informatiemelding dat de berekening van totalen is uitgeschakeld. De namen van de opdrachtgroepen worden wel weergegeven, maar de totalen zijn verborgen.
Let op: in de mobiele apps voor Android en iOS wordt er een slotpictogram weergegeven op de cursuskaart in het dashboard wanneer de cijfertotalen verborgen zijn en de student de optie 'Cijfers weergeven' inschakelt.