00:07: Hoe kan ik als instructeur een bestand toevoegen aan een discussieantwoord?
00:11: Klik in Cursusnavigatie op de link Discussies.
00:16: Klik op de naam van de discussie waaraan u wilt deelnemen.
00:20: Klik op de knop Beantwoorden.
00:22: Nadat ik met behulp van de Rich Content Editor inhoud had toegevoegd aan het discussieantwoord,
00:27: klik op de link Bijvoegen.
00:29: Zoek in het bestandsvenster naar de naam van het bestand en klik erop.
00:32: Klik op de knop Kiezen of Openen.
00:36: Indien vereist door uw instelling, moet u de instellingen voor gebruiksrechten selecteren
00:40: voor uw bijlage om het gebruik te beheren.
00:42: Schrijf instellingen, klik op het pictogram 'Gebruiksrechten instellen' in
00:46: het gebruik. Rechts dropdownmenu, selecteer een van de vijf gebruiksrechten.
00:51: Ik heb het auteursrecht. Als jij de originele content hebt gemaakt,
00:55: toestemming gekregen om het bestand te gebruiken.
00:57: Als je toestemming krijgt van de auteur, is het materiaal openbaar
01:01: domein. Indien expliciet toegewezen aan het publieke domein, kan het niet auteursrechtelijk beschermd worden.
01:05: of niet langer auteursrechtelijk beschermd is, is het materiaal onderworpen
01:10: tot een uitzondering. Bijvoorbeeld, eerlijk, gebruik het recht om te citeren, of andere
01:14: onder de toepasselijke auteursrechtwetgeving. Als het een fragment of samenvatting betreft,
01:18: voor commentaar, nieuws, rapportage, onderzoek of analyse en onderwijs
01:23: of het materiaal valt onder de Creative-licentie.
01:26: Commons, waarvoor ook een specifieke Creative nodig is.
01:30: Commons-licentie. Als u een instructeur bent en niet zeker weet welke
01:34: het gebruikstarief is van toepassing op uw bestand. Neem contact op met uw institutionele beheerder.
01:38: ter informatie. Voer, indien bekend, de informatie over de auteursrechthebbende in de
01:42: veld voor auteursrechthebbende om uw gebruik op te slaan.
01:45: Juiste instellingen, klik op de knop Opslaan, u kunt de instellingen voor het gebruiksrecht bewerken
01:49: door op het pictogram 'Gebruiksrechten instellen' te klikken
01:53: Klik op de knop Beantwoorden.
01:55: Uw discussieantwoord. Uw bijgevoegde bestand wordt weergegeven onder de
01:59: tekst.
02:00: In deze handleiding leest u hoe u als instructeur een bestand aan een discussieantwoord kunt toevoegen.