Je kunt studenten toestaan reacties op een mededeling leuk te vinden, zelfs als studenten niet op mededelingen mogen reageren. Als een mededeling leuk vinden toestaat, zien gebruikers een leuk-icoontje bij elke reactie op de mededeling. Standaard is het leuk vinden beschikbaar voor alle gebruikers in de cursus; je kunt er echter voor kiezen om de optie te beperken tot alleen beoordelaars.
Het Vind ik leuk-icoon wordt per aankondiging ingeschakeld en wordt weergegeven zodra er minimaal één keer op de aankondiging is gereageerd.
Als instructeur kunt u ook reacties op aankondigingen liken .
Openbare aankondigingen
Klik in Cursusnavigatie op de link Aankondigingen .
Aankondiging toevoegen
Klik op de knop Aankondiging toevoegen .
Liken toestaan
Klik op het selectievakje ' Vind ik leuk toestaan' .
Like-opties instellen
Wanneer u het liken van aankondigingen toestaat, kunt u de gebruikers die aankondigingen mogen liken beperken tot alleen beoordelaars.
Om de like-functionaliteit te beperken tot alleen beoordelaars in de cursus, vinkt u het selectievakje ' Alleen beoordelaars kunnen liken' aan . Wanneer dit selectievakje is aangevinkt, kunnen alleen gebruikers met de machtiging 'Cijfers bewerken' de link 'Vind ik leuk' zien. Alle gebruikers zien echter nog steeds het totale aantal likes voor elk antwoord.
Let op: Reacties op aankondigingen worden in aflopende volgorde gesorteerd.
Publicatie aankondiging
Klik op de knop Publiceren .