I kursusindstillinger har undervisere mulighed for at skjule samlede karakterer for studerende. Som standard kan studerende se totalerne for opgavegrupper, når de ser deres kursuskarakterer . For kurser, der bruger vægtede opgavegrupper, er opgavegruppens totaler dog altid skjult for studerende.
Hvis dit kursus bruger flere karakterperioder , begrænser denne indstilling studerende fra at se karakterer i en hvilken som helst karakterperiode.
00:07: Hvordan skjuler jeg totaler i mine elevers karakteroversigter?
00:11: Klik på linket Indstillinger i kursusnavigationen.
00:14: Klik på fanen Kursusdetaljer.
00:17: Vælg indstillingen Skjul totaler i opsummeringen af elevernes karakterer.
00:22: Klik på knappen Opdater kursusoplysninger.
00:25: Når studerende ser deres kursuskarakterer, angiver en informationsmeddelelse, at beregning af totaler er blevet deaktiveret. Navne på opgavegrupper vises, men totaler er skjult.
00:36: Denne vejledning dækkede, hvordan man skjuler totaler i mine elevers karakterresuméer
Åbn Indstillinger
Klik på linket Indstillinger i Kursusnavigation.
Åbn kursusdetaljer
Klik på fanen Kursusdetaljer .
Skjul totaler i elevkarakteroversigten
Vælg indstillingen Skjul totaler i opsummeringen af elevernes karakterer .
Opdater kursusoplysninger
Klik på knappen Opdater kursusoplysninger .
Når studerende ser deres kursuskarakterer , angiver en informationsmeddelelse, at beregning af totaler er blevet deaktiveret. Navne på opgavegrupper vises, men totaler er skjult.
Bemærk: Når en studerende aktiverer Vis karakterer i Android- og iOS- mobilappsene, vises et låseikon på kursuskortet i dashboardet, når karaktertotaler er skjult.