OneRoster är standardspecifikationen för säker delning av klasslistor och relaterad data mellan ett elevinformationssystem (SIS) och andra system (i det här fallet LearnPlatform). OneRoster-standarden stöder export-import i kalkylbladsformat (CSV). Med OneRoster banar skolor väg för digitala resurser för undervisning och lärande och eliminerar problem innan de uppstår.
För att kontrollera om ditt SIS har stöd för OneRoster, besök produktsökningen för IMS Global Learning Consortium .
Du behöver följande:
Obs: Alla OneRoster-filnamn måste följa OneRoster-standarden .
När du exporterar orgs.csv-filen, vänligen inkludera en rad för distriktet för att säkerställa att dina listor behandlas automatiskt.
OneRoster-resurser och guider
Vanliga frågor
Jag ser inte mitt SIS listat i länkarna ovan. Stöder det inte OneRoster?
Det finns många elevinformationssystem som stöder OneRoster som vi kanske inte har upptäckt ännu. Om du inte hittar information direkt online rekommenderar vi att du kontaktar ditt SIS direkt för mer information om deras OneRoster-integration. Om du hittar en bra resurs för ditt SIS får du gärna dela den med oss, så kan vi lägga upp den så att andra distrikt kan använda den.
Vilka är nästa steg när jag har exporterat lämpliga filer?
Du kan ladda upp användare via medlemsregister . För mer information, maila support-lp@instructure.com eller kontakta din onboardingansvarige.