OneRoster er standardspecifikationen for sikker deling af klasselister og relaterede data mellem et elevinformationssystem (SIS) og ethvert andet system (i dette tilfælde LearnPlatform). OneRoster-standarden understøtter eksport-import i regnearksformat (CSV). Med OneRoster baner skoler vejen for digitale ressourcer til undervisning og læring og eliminerer problemer, før de opstår.
For at kontrollere, om dit SIS understøtter OneRoster, kan du besøge IMS Global Learning Consortium Product Search .
Du skal bruge følgende:
Bemærk: Alle OneRoster-filnavne skal følge OneRoster-standarden .
Når du eksporterer orgs.csv-filen, bedes du inkludere en række for distriktet for at sikre, at dine vagtplaner behandles automatisk.
OneRoster-ressourcer og -vejledninger
Ofte stillede spørgsmål
Jeg kan ikke se mit SIS-system i linkene ovenfor. Understøtter det ikke OneRoster?
Der findes mange elevinformationssystemer, der understøtter OneRoster, som vi måske ikke har opdaget endnu. Hvis du ikke kan finde information online med det samme, anbefaler vi, at du kontakter dit SIS direkte for at få flere oplysninger om deres OneRoster-integration. Hvis du finder en god ressource til dit SIS, er du velkommen til at dele den med os, så kan vi offentliggøre den, så andre distrikter kan bruge den.
Hvad er de næste trin, når jeg har eksporteret de relevante filer?
Du kan uploade brugere via brugerlister . For mere information, send en e-mail til support-lp@instructure.com eller kontakt din onboarding manager.