Algemeen
Waarin verschillen de nieuwe quizzen van de klassieke quizzen?
New Quizzes biedt een moderne, robuuste beoordelingservaring met verbeterde prestaties en schaalbaarheid, ontworpen om te voldoen aan de huidige en toekomstige behoeften op het gebied van klassikale beoordeling. New Quizzes biedt een verbeterde gebruikerservaring en uitgebreidere functionaliteit, waaronder geavanceerde aanpassingsinstellingen, een grotere verscheidenheid aan vraagtypen, verbeterde samenwerkingstools en gestroomlijnde migratieopties. Voor een overzicht van hoe New Quizzes zich verhoudt tot Classic Quizzes, ga naar de website.Vergelijking van functies in klassieke quizzen versus nieuwe quizzenbronnendocument.
Kan ik de functie 'Nieuwe quizzen' samen met de functie 'Klassieke quizzen' in Canvas gebruiken?
Ja, nieuwe quizzen kunnen samen met klassieke quizzen worden gebruikt.
Wanneer wordt Classic Quizzes uitgefaseerd?
Classic Quizzes heeft momenteel geen vaste einddatum.
Kan ik nieuwe quizzen testen in mijn test- en bètaomgevingen?
De functie 'Nieuwe quizzen' wordt ondersteund in de productie- en bètaomgevingen. Dit omvat ondersteuning voor blauwdrukcursussen, het kopiëren van quizzen, het kopiëren van cursussen en het migreren van quizzen. We zijn niet van plan om het testen van 'Nieuwe quizzen' in de Canvas-testomgeving te ondersteunen.
Opmerking:Om de uitkomsten van nieuwe quizzen (NQ) in bètaomgevingen te testen, moeten de uitkomsten eerst in de productieomgeving worden toegevoegd voordat ze in de bètaomgeving verschijnen. Bovendien weerspiegelen NQ-rapporten in de bètaomgeving inzendingen die binnen de bètaomgeving zijn gedaan.
Worden Canvas-partnerintegraties ondersteund?
We raden u aan contact op te nemen met uw externe leverancier om te bevestigen of zij een integratie met New Quizzes aanbieden.
Heeft New Quizzes een API?
Ja, API'szijn beschikbaar voor nieuwe quizzen.
Zijn de nieuwe quizzen toegankelijk?
New Quizzes voldoet aan de VPAT WCAG 2.1-toegankelijkheidseisen en werkt eraan om in 2026 te voldoen aan WCAG 2.2 AA.
Aan de slag
Hoe krijg ik toegang tot nieuwe quizzen?
Als uw instelling de functie 'Nieuwe quizzen' heeft ingeschakeld, kunt u deze inschakelen door de stappen in deze handleiding te volgen:Hoe maak ik een quiz aan met de functie 'Nieuwe quizzen'?
Als je geen toegang hebt tot nieuwe quizzen:
- Als docent kunt u contact opnemen met het Canvas LMS-beheerteam.
- Als Canvas LMS-beheerder kunt u 'Nieuwe quizzen' inschakelen onder de functie-opties van uw hoofdaccount.
Opmerking: De functie 'Nieuwe quizzen' is niet beschikbaar voor gratis accounts voor docenten. De beschikbaarheid wordt op een later tijdstip bekendgemaakt.
Kan ik importeren en exporteren met QTI?
Ja, gebruikers kunnen nieuwe quizzen importeren en exporteren met behulp van QTI-pakketten. Zodra uw instelling de functie 'Migratie van nieuwe quizzen tijdens het importeren/kopiëren van cursussen' heeft ingeschakeld, kunt u quizzen in QTI-pakketten ook converteren naar het formaat 'Nieuwe quizzen' wanneer u de cursusimporttool gebruikt.
Kan ik quizzen importeren vanuit een Word-document?
Nee, zowel klassieke als nieuwe quizzen kunnen niet vanuit een Word-document worden gemaakt.
Kan een klassieke quiz worden overgezet naar de nieuwe quizzen?
Ja. De nieuwe migratie naar quizzen ondersteunt alle vraagtypen. Je kunt kiezen uiteen enkele quiz migreren of alle quizzen en vragenbanken binnen een cursusWe raden aan om de gemigreerde quizzen te controleren voordat u ze publiceert en/of aan studenten toewijst.
Hoe worden vragenbanken en vragengroepen van Classic Quiz overgezet naar een nieuwe quiz?
VragenbankenDit zijn verzamelingen vragen die in Canvas zijn opgeslagen en die in klassieke quizzen kunnen worden gebruikt. Itembanken in nieuwe quizzen werken op dezelfde manier.
VraaggroepenDit zijn sets van specifieke vragen die binnen een klassieke quiz kunnen worden gegroepeerd, waardoor Canvas willekeurig een aantal of alle vragen voor elke student kan selecteren.
Wanneer een klassieke quiz wordt gemigreerd naar Nieuwe Quizzen, zien de vragenbanken en vragengroepen er als volgt uit:
Klassieke quizzen | Hoe het is overgezet naar New Quizzes |
|---|
Enkele vraag:niet geassocieerdnaar een bank of groep | Een enkele vraag in de quiz |
Enkele vraag:geassocieerdnaar een bank of groep | Binnen een itembank |
Inline vraag in vraaggroepen | Binnen een itembank |
Vragenbanken:niet geassocieerdbinnen een quiz | Als itembank |
Quizfuncties
Hoe gebruik ik nieuwe quizzen?
Gedetailleerde informatie over de functionaliteit van nieuwe quizzen vindt u via de volgende link:Nieuw hoofdstuk over quizzen in de handleiding voor docenten.
Is het itemtype Hot Spot toegankelijk?
Hot Spot-vragen zijn momenteel niet toegankelijk voor gebruikers die alleen een toetsenbord gebruiken of een schermlezer, vanwege inherente problemen met de interactie van ondersteunende technologieën met de locatiegebaseerde selecties van Hot Spot. Deze beperking wordt aangegeven via een tooltip in de gebruikersinterface. We raden docenten aan om alternatieve vraagtypen te overwegen om de toegankelijkheid voor alle leerlingen die ondersteunende technologieën gebruiken te garanderen. Raadpleeg onze handleiding voor meer informatie over hoe u dit kunt doen.Maak een Hot Spot-quiz aan in Nieuwe quizzen.
Kan ik in New Quizzes aanpassingen voor leerlingen instellen?
Ja, dat kan.individuele quiz of cursusbreedAanpassingen voor een student. New Quizzes biedt verbeterde aanpassingsmogelijkheden en instellingen om beter tegemoet te komen aan de uiteenlopende behoeften van leerlingen.
Is de Rich Content Editor volledig geïntegreerd met New Quizzes?
Dezelfde Rich Content Editor (RCE) wordt in heel Canvas gebruikt, ook voor Nieuwe Quizzen. Binnen Nieuwe Quizzen is de Rich Content Editor beschikbaar in de volgende functies:
- Quiz samenstellen:
- Quizinstructies
- Vraagformuleringen voor alle vraagtypen
- Feedback van studenten voor alle soorten vragen.
- Mogelijke antwoorden voor de volgende vraagtypen:
- Meerkeuzevraag
- Meerdere antwoorden mogelijk
- Bestellen
- Vul het lege veld in.
- Quiz maken: Essayvraagtype
- Docenten kunnen het aantal bestanden dat geüpload mag worden voor antwoorden op essayvragen beperken.
Hoe maak ik enquêtes aan in New Quizzes?
Docenten kunnen nuMaak enquêtes aan in New Quizzes.door in het keuzemenu "quiztype" de optie "enquête met beoordeling" of "enquête zonder beoordeling" te selecteren.
Kan ik enquêtes van Classic naar New Quizzes migreren?
Ja, ondersteuning bij de migratie is ook beschikbaar voor enquêtes.
Kan een vraag gedupliceerd worden?
Zodra een item aan een itembank is toegevoegd, kan het eenvoudig worden gekopieerd of verplaatst tussen itembanken. Je kunt ookdupliceer individuele vragenin Nieuwe Quizzen.
Als ik een quiz een tweede keer importeer, worden mijn wijzigingen dan ook doorgevoerd in de eerder geïmporteerde quiz?
Nee. Je kunt een bestaande quiz niet wijzigen door een aangepaste versie te importeren. Importeren kan alleen wanneer je voor het eerst een quiz aanmaakt. Als je dezelfde quiz meerdere keren importeert, worden eerder geïmporteerde quizzen niet overschreven. Er worden meerdere kopieën van dezelfde quiz gemaakt.
Kan ik nieuwe quizzen importeren en exporteren vanuit Canvas Commons?
Ja, Canvas Commons ondersteunt de inhoud van New Quizzes.
Kan ik nieuwe quizzen gebruiken in een Blueprint-cursus?
Ja, nieuwe quizzen kunnen binnen een Blueprint-cursus worden verspreid.
Hoe kan ik als student een nieuwe quiz bekijken?
Als instructeur kun jeBekijk de quizvragen en test ze.Je kunt de instellingen vanuit het perspectief van de student bekijken met behulp van de quizvoorbeeldfunctie. Je kunt ook de resultaten van studenten bekijken vanuit het oogpunt van de student.
Kan ik een nieuwe quiz afdrukken?
Ja, dat kan.print een quizin Nieuwe Quizzen.
Wordt er voor bepaalde onderdelen gedeeltelijke punten toegekend?
De functionaliteit voor het toekennen van gedeeltelijke punten wordt ondersteund voor de volgende itemtypen:
- Meerdere antwoorden mogelijk (waarbij de punten voor de afzonderlijke antwoorden kunnen variëren)
- Meerkeuzevraag
- Passend
Het is momenteel niet beschikbaar voor:
Wordt anoniem nakijken ondersteund in de nieuwe quizzen?
Ja, je kunt het gebruikenanonieme beoordelingin Nieuwe Quizzen.
Kan ik pogingen van studenten verwijderen?
Hoewel je kuntHet aantal pogingen voor individuele studenten aanpassenDit betekent alleen dat je het aantal extra pogingen kunt verminderen. Je kunt een reeds ingediende quiz niet verwijderen.
Kan ik zien welke leerlingen welke versie van de quiz hebben gekregen?
Door de poging van de student te selecteren op de pagina 'Moderatie', ziet u de vragen die de student heeft gekregen, samen met de antwoorden. De versie zelf wordt niet expliciet weergegeven.
Hoe geef ik extra punten bij een nieuwe quiz?
Extra punten kunnen worden verdiend bij een quizpoging door gebruik te maken vanfudge-puntenof viaherclassificatieJe kunt ookextra studiepunten toekennen in een cursusBekijk daarnaast ook dit.videouit onze serie 'Lieve Danielle' op Extra Credit.
Werkt New Quizzes samen met het Learning Mastery-cijferboek?
Ja, de gegevens van de nieuwe quizzen worden teruggekoppeld naar het Learning Mastery-cijferboek en het rapport met de resultaten op beheerdersniveau.
Kan ik resultaten koppelen aan een nieuwe quiz?
Ja, uitkomsten kunnen worden gekoppeld aan een enkele quizvraag of aan een hele quiz.