Dit document bevat een aantal van de meestgestelde vragen over koppelingscodes, georganiseerd per gebruikersrol. Als uw vraag hieronder niet wordt beantwoord, neem dan contact op met de Canvas-ondersteuning voor hulp.
Alle gebruikers
Wat zijn koppelingscodes?
Koppelingscodes zijn zescijferige codes die worden gebruikt om verbindingen te leggen.studenten naar waarnemersIn Canvas. Koppelingscodes zijn alfanumeriek en hoofdlettergevoelig.
Wie kan koppelingscodes genereren?
Studenten kunnenkoppelingscodes genererenAndere gebruikers met de juiste machtigingen kunnen mogelijk ook koppelingscodes genereren namens een student. Raadpleeg de documentatie voor meer informatie over het genereren van koppelingscodes namens een student.Wie kan namens een student koppelingscodes genereren?in dit document.
Eenmaal gegenereerd, kan de koppelingscode alleen worden gebruikt om de student te koppelen die de code heeft aangemaakt of waarvoor de code is aangemaakt. Voor elke student die aan een observator moet worden gekoppeld, moet een aparte koppelingscode worden aangemaakt.
Koppelingscodes zijn alleen beschikbaar voor gebruikers van instellingen die zelfregistratie hebben ingeschakeld. Als uw instelling zelfregistratie niet heeft ingeschakeld en u hulp nodig hebt bij het koppelen van een observator aan een student, neem dan contact op met uw instelling voor assistentie.
Hoe lang zijn koppelingscodes geldig?
Koppelingscodes verlopen na zeven dagen of na het eerste succesvolle gebruik.
Hoeveel koppelingscodes kunnen er tegelijkertijd actief zijn voor een student?
Een student kan maximaal vijf actieve koppelingscodes tegelijk hebben. Als een student vijf actieve koppelingscodes heeft en er een nieuwe koppelingscode wordt gegenereerd, wordt de oudste koppelingscode inactief.
Waarnemers/Ouders
Kan ik als waarnemer een koppelingscode genereren?
Nee. Waarnemers kunnen geen koppelingscodes genereren. Om een koppelingscode te ontvangen, hebben waarnemers twee opties:
Opmerking: Afhankelijk van de bevoegdheden van de instelling, kunnen docenten mogelijk geen koppelingscode genereren.
Kan ik een koppelingscode genereren vanuit de ouderapp?
Nee. De Canvas Parent-app ondersteunt het genereren van koppelingscodes niet.
Hoe gebruik ik een koppelingscode als waarnemer?
Ouders kunnen zich aan één leerling koppelen met behulp van een koppelingscode bij het aanmaken van een account in de Canvas Parent-app of webbrowser. Ouders kunnen zich ook aan andere leerlingen koppelen met behulp van koppelingscodes in hun gebruikersaccountinstellingen in een webbrowser en in de Canvas Parent-app. Lees meer over deze opties in de onderstaande lessen:
Mobiele apps gebruiken
Een webbrowser gebruiken
Wat gebeurt er nadat ik een koppelingscode als waarnemer gebruik?
Nadat een observator een geldige koppelingscode heeft ingevoerd, wordt de observator aan de student gekoppeld. De observator kan vervolgens de cursusinhoud van de student bekijken. Raadpleeg de instructies om als observator aan de slag te gaan.Handleiding voor waarnemers/ouders: Hulpmiddelen voor beginners.
Voor meer informatie over welke Canvas-functies waarnemers/ouders toegang toe hebben, kunt u de volgende pagina raadplegen:Hulpmiddelen document voor zichtbaarheid en participatie van waarnemers.
Kan ik als observator via koppelingscodes verbinding maken met meerdere studenten?
Je kunt meerdere leerlingen als observator koppelen, zolang je voor elke leerling een unieke koppelingscode gebruikt. Bij het aanmaken van een account kun je slechts één koppelingscode invoeren. Je kunt extra koppelingscodes toevoegen via de instellingen van je gebruikersaccount.
Kan één enkele koppelingscode door twee waarnemers worden gebruikt?
Nee. De student moet voor elke waarnemer een andere koppelingscode genereren. Twee ouders van hetzelfde kind moeten bijvoorbeeld elk een unieke koppelingscode gebruiken.
Studenten
Kan ik als student een koppelingscode genereren?
Als zelfregistratie is ingeschakeld bij de instelling, kunnen studenten koppelingscodes genereren via de instellingen van hun gebruikersaccount. Studenten kunnen maximaal vijf actieve koppelingscodes tegelijk hebben. Bekijk de les voor meer informatie.Hoe genereer ik een koppelingscode voor een observator als student?.
Kan ik een koppelingscode genereren via de Student-app?
Studenten kunnen koppelingscodes alleen genereren via een webbrowser en in de Canvas Student iOS-app.
Hoe kan ik als student een koppelingscode gebruiken?
Studenten kunnen de koppelingscode niet gebruiken om vanuit hun eigen Canvas-account verbinding te maken met waarnemers. Een student moetgenereer een koppelingscodeen de koppelingscode aan hun Canvas-observator geven, die vervolgenskoppelt de student aan zijn of haar accountEen observator kan een ouder, voogd, mentor, begeleider of een andere persoon zijn die de Canvas-cursussen van de student moet kunnen inzien.
Wat betekent het als de knop 'Koppelen met Observer' niet wordt weergegeven in mijn gebruikersaccountinstellingen?
Als de knop 'Koppelen met waarnemer' niet wordt weergegeven in uw gebruikersaccountinstellingen, is zelfregistratie niet ingeschakeld in uw account. Neem contact op met uw instelling voor hulp bij het koppelen met een waarnemer.
Docenten, beheerders en andere gebruikers
Wie kan namens een student koppelingscodes genereren?
De mogelijkheid om namens een student koppelingscodes te genereren wordt beheerd door deGebruikers - genereer een koppelingscode voor waarnemers voor studenten. toestemming. Deze toestemming kan worden beheerd in Accountmachtigingen en Cursusmachtigingen. Voor meer informatie over deze toestemming kunt u de volgende informatie raadplegen:Resourcedocument over Canvas-accountrolmachtigingen of Canvas cursusrolmachtigingen resource document.
Als deze toestemming is ingeschakeld, kan een gebruiker namens een student een koppelingscode genereren via de pagina met gebruikersgegevens van de student. Bekijk de les voor meer informatie.Hoe genereer ik als instructeur een koppelingscode voor een observator?
Kan ik een koppelingscode genereren via de docentenapp?
Nee. De Canvas Teacher-app ondersteunt het genereren van koppelingscodes niet. Je kunt alleengenereren observer koppelingscodesvanuit Canvas in een webbrowser.
Hoe kan ik als instructeur of beheerder een koppelingscode gebruiken?
Docenten en beheerders kunnen de koppelingscode niet gebruiken om vanuit hun eigen Canvas-account een verbinding met een observator tot stand te brengen. Ze moeten de koppelingscode aan de Canvas-observator geven, die vervolgens de koppeling met hun account tot stand brengt.
Kan ik als docent of beheerder een alternatieve manier gebruiken om een student aan een observator te koppelen?
Als je de juiste machtigingen van je beheerder hebt, kun je een student koppelen aan een observator via de pagina 'Personen' van een Canvas-cursus. Bekijk de les voor meer informatie.Hoe koppel ik een student aan een observator in een cursus?.
Wat is het verschil tussen een link vanaf de pagina 'Personen' en het gebruik van een koppelingscode?
Een student koppelen aan een waarnemer via de pagina 'Mensen'Hiermee kan de waarnemer studentinformatie bekijken van de cursus waaraan ze waren gekoppeld. Door gebruik te maken van eenkoppelingscodeHiermee kan de observator informatie over alle vakken van de student inzien.
Wat betekent het als ik de link 'Pair with Observer' niet kan zien?
Als de link 'Koppelen met observator' niet wordt weergegeven op de pagina met gebruikersgegevens van een student, beschikt u niet over de juiste machtigingen of is zelfregistratie niet ingeschakeld in uw account. Neem contact op met uw instelling voor hulp bij het koppelen met een observator.
Kan ik een lijst met koppelingscodes genereren voor meerdere studenten?
Ja. In het menu 'Opties' op de pagina 'Personen' kunnen docenten een lijst met nieuwe koppelingscodes exporteren voor alle studenten in een cursus. Deze koppelingscodes werken op dezelfde manier als het genereren van individuele koppelingscodes. Bekijk de les voor meer informatie.Hoe genereer ik als instructeur een koppelingscode voor een observator?
Deze bron is ook toegankelijk via de volgende Canvas-handleidingen: