Dit document bevat antwoorden op enkele van de meestgestelde vragen over YouTube Player voor het onderwijs.
Ga voor meer informatie over het configureren van YouTube-filters naar de volgende pagina.Studio YouTube Allowlist resource document.
Veelgestelde vragen
Wanneer krijg ik advertenties te zien in mijn YouTube-video's?
Alle bestaande of nieuwe YouTube-video's die aan Canvas worden toegevoegd, kunnen vanaf 31 oktober 2025 (let op: oorspronkelijk 22 september) advertenties weergeven.
Voor alle YouTube-video's die aan Canvas Studio worden toegevoegd, worden geen advertenties weergegeven, omdat Canvas Studio vanaf 1 september 2025 de YouTube Player for Education voor alle onderwijsaccounts zal implementeren.
Waarom vindt deze verandering nu plaats?
De afgelopen jaren is video-inhoud een vast onderdeel geworden van leeromgevingen en is het monetiseren van die inhoud steeds belangrijker geworden voor de makers, van wie velen zelf docenten zijn. Als gevolg hiervan heeft Google/YouTube zijn model en aanpak hierop aangepast. Het integreren van de videospeler in Canvas Studio is onze beste oplossing om een afleidingsvrije ervaring te bieden binnen dit aangepaste Google-model. We erkennen dat gebruikers die geen Canvas Studio gebruiken waarschijnlijk advertenties zullen zien bij het bekijken van YouTube-content. Ook dit is om ervoor te zorgen dat makers hun educatieve content kunnen monetiseren.
Waarom is de YouTube-speler voor het onderwijs alleen beschikbaar voor Canvas Studio?
Canvas werkt samen met meer dan 1000 edtech-oplossingen en is geïntegreerd met meer dan 70 video- en samenwerkingstools. Canvas Studio is onze centrale hub voor alle contentaanbieders, en alle technologieën voor het aanbieden van content, zoals de YouTube Player for Education, zijn te vinden in Canvas Studio.
Hoe verandert de kijkervaring voor YouTube-video's die niet in Canvas Studio staan?
Voor alle YouTube-video's die niet in Canvas Studio staan, kunnen vanaf 31 oktober 2025 advertenties worden weergegeven (let op: oorspronkelijk 22 september).Als deYouTube-contentoverlayfunctieAls deze functie is ingeschakeld, verschijnt er een berichtoverlay op YouTube-video's in Canvas om kijkers te waarschuwen dat er mogelijk advertenties worden weergegeven. Dit bericht wordt getoond voordat de video in de browser wordt afgespeeld. In de mobiele Canvas-apps wordt het bericht bovenaan de pagina weergegeven.
Hoe kan een instelling de berichtenoverlay op YouTube-video's in Canvas uitschakelen?
De beheerder kan de optie 'YouTube-contentoverlay' in de accountinstellingen uitschakelen, zoals vermeld in deNotities over de Canvas-implementatie van 24 september.
Als ik geen Canvas Studio heb, hoe kan ik er dan voor zorgen dat advertenties geschikt zijn voor mijn leerlingen?
Instructure heeft geen controle over de advertenties die YouTube weergeeft. Om gebruikers te beschermen tegen ongepaste advertenties tijdens het gebruik van YouTube binnen uw Canvas-omgeving, kan de eigenaar van het domein van uw instellingTag de URL van uw instelling voor kindgerichte behandeling..
Hoe weet ik of ik Canvas Studio heb?
Raadpleeg onze handleiding overHoe krijg ik toegang tot Canvas Studio?.
Als ik ervoor kies om Canvas Studio te gaan gebruiken, hoe ga je me dan ondersteunen bij het migreren van al mijn content?
Als u ervoor kiest om Canvas Studio te gaan gebruiken, kunt u onze handleiding raadplegen overhoeYouTube-video's migreren van Canvas naar StudioDaarnaast werken we aan een migratietool waarmee je je YouTube-content in Canvas kunt overzetten naar Canvas Studio.Als u geïnteresseerd bent om deel te nemen aan het Early Adopter Program, dat op 15 augustus 2025 van start gaat, kunt u zich aanmelden.Vul het EAP-registratieformulier in..
Welke meerwaarde biedt de YouTube Player for Education aan Canvas Studio?
De Player for Education biedt onderwijsinstellingen een veilige en afleidingsvrije YouTube-ervaring. De nieuwe integratie introduceert unieke mogelijkheden die speciaal zijn ontworpen voor onderwijsdoeleinden. Kijkers blijven anoniem voor YouTube dankzij een 'uitgelogde' weergavemodus. Deze integratie stelt onderwijsinstellingen die momenteel de toegang tot het standaard YouTube-platform beperken, in staat om YouTube-content met meer controle in hun lesmateriaal te integreren. Bovendien blijven YouTube-video's vrij van advertenties en overlays, wat zorgt voor een afleidingsvrije leeromgeving. Doordat ondertiteling automatisch van YouTube naar Canvas Studio wordt overgezet, blijven video's toegankelijk.
Is de YouTube Player voor het onderwijs van Studio alleen beschikbaar voor onderwijsaccounts?
Ja, de Player for Education is uitsluitend bedoeld voor academisch gebruik. Elke klant die Studio voor educatieve doeleinden gebruikt (bijv. basisscholen, middelbare scholen of instellingen voor hoger onderwijs) komt in aanmerking voor de Player for Education. Voor zakelijke en overheidsklanten worden YouTube-video's die aan Studio zijn toegevoegd, weergegeven met de traditionele YouTube-speler, niet met de Player for Education.
Waarom zou ik Canvas Studio moeten overwegen?
Naast de privacyvoordelen van de Player for Education biedt Canvas Studio scholen een robuuste set tools voor het creëren en aanbieden van interactieve en toegankelijke digitale leerervaringen. Canvas Studio transformeert eenrichtingsverkeer en passieve video in inclusieve, participatieve betrokkenheid. Recente verbeteringen aan Canvas Studio zijn onder andere:
- De mogelijkheid om rechtstreeks schermopnamen te maken en video's op te nemen met Studio Capture (voor Chrome en Edge).
- Verbeterde beheerdersmogelijkheden voor betere controle en uitgebreidere analyses.
- Vereenvoudigd videobeheer met een nieuwe en moderne bibliotheekindeling.
- Een verborgen sneltoets die een volledige lijst met sneltoetsen voor de mediaspeler opent, waardoor de toegankelijkheid voor iedereen wordt verbeterd.
- Adaptieve streaming zorgt voor betrouwbare toegang tot content, ongeacht de bandbreedte, en voorkomt ongeautoriseerd kijken.
- Verbeteringen aan de ondertitelingseditor, waardoor het eenvoudiger is om video's toegankelijk te maken.
- Archiverings- en herstelfunctionaliteit.
Welke meerwaarde biedt het mij om content zonder advertenties te hebben?
Content zonder advertenties draagt bij aan een leeromgeving zonder afleiding. YouTube-video's die via Studio zijn ingesloten, blijven vrij van advertenties en overlays. Geen pre-rolls, geen mid-rolls, geen pop-ups. Alleen jouw content, zonder onderbrekingen.
Zullen ondertitels van YouTube-video's beschikbaar zijn in Canvas Studio?
Ja, ondertitels van YouTube worden automatisch overgezet naar Canvas Studio. Houd er echter rekening mee dat ze niet bewerkt kunnen worden. Alle YouTube-content die op of na 1 januari 2023 is toegevoegd, krijgt ondertitels die uiterlijk 1 september 2025 in Canvas Studio worden weergegeven. Content die vóór 1 januari 2023 is toegevoegd, krijgt ondertitels die uiterlijk 31 oktober 2025 worden weergegeven.
Moeten bestaande YouTube-video's in Canvas Studio worden gemigreerd om ze naar de Player for Education te kunnen overzetten?
Nee, als er al een YouTube-video aan Canvas Studio is toegevoegd, is er geen verdere migratie nodig.
Heeft deze wijziging gevolgen voor mijn Canvas Studio-opslag?
Nee, YouTube-video's die in Canvas Studio zijn ingesloten, functioneren als links naar YouTube. Ze worden niet door ons gehost en hebben daarom geen invloed op uw opslagruimte.
Welk domein gebruikt de nieuwe YouTube-speler voor het onderwijs?
De Player for Education streamt content van deyoutubeeducation.comdomein. Zorg er indien nodig voor dat dit domein op de whitelist staat, zodat video's probleemloos kunnen worden afgespeeld.
Werkt de Player for Education op elk apparaat, platform of browser?
De Player for Education is onafhankelijk van deze programma's, waardoor studenten van de voordelen kunnen profiteren op elk apparaat, platform en browser die ze gebruiken.
Kan ik niet-openbare YouTube-video's insluiten met de nieuwe Player For Education?
Ja, vanaf 1 oktober. De video moet wel eerst worden afgespeeld om de ondertiteling te kunnen zien en selecteren.
Gaat de wijziging vóór 31 oktober in, zodat instellingen de impact kunnen zien wanneer er advertenties op YouTube-video's worden afgespeeld?
De overlay is vanaf 24 september beschikbaar in zowel de bèta- als de productieomgeving. Standaard is deze uitgeschakeld, zodat beheerders vóór 31 oktober kunnen zien hoe deze eruit zal zien.
Welke gevolgen heeft dit voor YouTube-content die aan Studio wordt toegevoegd, wanneer deze wordt gebruikt met openbare deelbare links of in openbare Canvas-cursussen?
Openbaar gedeelde YouTube-content zal niet gebruikmaken van de Player for Education. Het zal de reguliere YouTube-spelerervaring weergeven, waarbij ondertitels en eventuele afleidingen/overlays alleen van YouTube afkomstig zijn. Dit betekent dat ondertitels die in Studio aan de content zijn toegevoegd, NIET beschikbaar zullen zijn wanneer de content via de openbare link wordt bekeken.
Ik kan geen ander audiokanaal selecteren voor een YouTube-video met twee audiosporen. Waarom niet?
Dit is een bevestigde beperking van YouTube. We zullen hierop terugkomen als ze er uiteindelijk ondersteuning voor implementeren.
Veelgestelde vragen over de migratietool
Wat doet de migratietool?
Met de migratietool kunt u YouTube-video's die in Canvas zijn ingesloten, lokaliseren en migreren naar Canvas Studio. Dit zorgt voor een ongestoorde kijkervaring en ondersteuning voor ondertiteling.
Wanneer zal de migratietool beschikbaar zijn?
De migratietool zal beschikbaar zijn vanaf 1 september 2025, tegelijk met de implementatie van de YouTube Player for Education in Canvas Studio.
Wie is de primaire doelgroep voor deze tool?
De tool is primair bedoeld voor docenten en zal in elke cursus beschikbaar zijn. Een migratieproces op accountniveau is geen prioriteit.
Waar vind ik de migratietool in Canvas?
De tool is toegankelijk via de cursusnavigatie.Houd er rekening mee dat de tool NIET werkt in bèta-omgevingen, alleen in productieomgevingen.
Hoe kan ik de migratietool inschakelen?
Vanaf 1 september kan de functie worden ingeschakeld onder de cursusopties ('YouTube-migratietool'). Na activering verschijnt de migratietool in de cursussen als Studio wordt gedetecteerd.
Ondersteunt de migratietool bulkmigratie?
In eerste instantie niet. Massamigratie kan worden toegevoegd na het monitoren van het eerste gebruik.
Hoe werkt de interface van de migratietool?
De interface van de migratietool biedt een gecentraliseerd dashboard waar docenten alle ingesloten YouTube-content in een bepaalde cursus kunnen vinden en migreren.
Hoe werkt de migratietool voor blauwdrukcursussen?
Activeer de migratietool in de blauwdrukcursus en migreer de benodigde YouTube-video's. De bijbehorende cursussen worden automatisch gemigreerd tijdens het synchroniseren; u hoeft ze dus niet één voor één te migreren.
Waar worden de gemigreerde video's opgeslagen?
Gemigreerde video's verschijnen alleen in de cursuscollectie. Ze worden niet aan je persoonlijke Studio-bibliotheek toegevoegd, tenzij je ze handmatig opnieuw insluit.
Wanneer worden de ondertitels van YouTube toegevoegd aan mijn gemigreerde video's?
Afhankelijk van het wereldwijde gebruik van de migratietool kunnen ondertitels direct verschijnen of kan het een paar dagen duren voordat ze beschikbaar zijn.
Zal de migratietool ook video's naar de persoonlijke bibliotheek migreren?
Nee, dit wordt momenteel niet ondersteund via de migratietool binnen een cursus, maar je kunt indien nodig handmatig YouTube-content toevoegen aan je persoonlijke Studio-bibliotheek.
Zal de migratietool de "start op"-tijdstempels behouden?
Nee. De migratietool ondersteunt dit niet, maar u kunt indien nodig handmatig video's met tijdstempels insluiten.
Zal de migratietool werken voor de meest voorkomende manieren waarop YouTube-video's aan de standaardinhoud van Canvas LMS kunnen worden toegevoegd? Oftewel: (1) gekoppeld, (2) ingesloten en (3) de YouTube LTI?
De migratietool werkt met ingesloten content (wanneer de daadwerkelijke insluitcode van YouTube wordt geplakt) en voor video's die via de YouTube LTI zijn toegevoegd. Directe links (https://www.youtube.com/watch?v=...) YouTube openen in een nieuw tabblad, niet afspelen in Canvas, dus die worden niet geconverteerd.
De migratietool verschijnt niet nadat ik de functieoptie op cursusniveau heb ingeschakeld. Wat moet ik doen?
Dit kan gebeuren wanneer een beheerder die niet is ingeschreven voor de cursussen de tool inschakelt. Terwijl we aan een oplossing werken, kunt u de tool tijdelijk via de browser openen door /youtube_migration aan het einde van de URL toe te voegen. Bijvoorbeeld: [canvasdomein].com/courses/[cursusnummer]/youtube_migratie.
Wat zijn de redenen waarom YouTube-video's niet gemigreerd kunnen worden?
We hebben drie redenen vastgesteld waarom een video mogelijk niet gemigreerd kan worden:
- De video is ingesteld opPrivéomdat het was ingesloten. Lees meer over het verschil tussen privé- en niet-openbare YouTube-content.hier.
- De video is gewordenNiet beschikbaarDit betekent meestal dat de video is verwijderd nadat deze was ingesloten.
- De video is ingesloten als onderdeel van eenYouTube-afspeellijstDit probleem is momenteel geconstateerd en we bieden geen ondersteuning voor een migratie, maar we houden eventuele feedback hierover in de gaten.
De migratietool toont geen YouTube-video's in opdrachten waarbij het indieningstype 'externe tool' is.
Dat is een bekende beperking en we onderzoeken het probleem momenteel. In de tussentijd moeten die YouTube-video's handmatig worden gemigreerd.
Deze bron is ook toegankelijk via deHoe kan ik ingesloten YouTube-video's in Canvas migreren naar Studio-content voor een ongestoord kijkplezier? gids.