Generel
Hvordan adskiller nye quizzer sig fra klassiske quizzer?
New Quizzes tilbyder en moderne og robust vurderingsoplevelse med forbedret ydeevne og skalerbarhed, der er designet til at imødekomme både nuværende og fremtidige vurderingsbehov i klasseværelset. New Quizzes tilbyder en forbedret brugeroplevelse sammen med udvidet funktionalitet, herunder avancerede tilpasningsindstillinger, et bredere udvalg af spørgsmålstyper, forbedrede samarbejdsværktøjer og strømlinede migreringsmuligheder. For at se en oversigt over, hvordan New Quizzes klarer sig i forhold til Classic Quizzes, kan du besøgeSammenligning af klassiske quizzer vs. nye quizzer-funktionerressourcedokument.
Kan jeg bruge Nye Quizzer sammen med den klassiske quiz-funktion i Canvas?
Ja, nye quizzer kan bruges sammen med klassiske quizzer.
Hvornår udfases klassiske quizzer?
Klassiske quizzer har i øjeblikket ingen fast udløbsdato.
Kan jeg teste nye quizzer i mine test- og betaversioner?
Nye quizzer understøttes i produktions- og betamiljøerne. Dette inkluderer understøttelse af blueprint-kurser, quizkopi, kursuskopi og quizmigrering. Vi planlægger ikke at understøtte test af nye quizzer i Canvas-testmiljøet.
Note:For at teste resultater i nye quizzer (NQ) i betamiljøer skal resultaterne først tilføjes i produktionsmiljøet for at blive vist i beta. Derudover afspejler NQ-rapporter i beta de indsendelser, der er foretaget i betamiljøet.
Understøttes Canvas Partner-integrationer?
Vi opfordrer dig til at tjekke med din tredjepartsleverandør for at bekræfte, om de har en integration med New Quizzes.
Har New Quizzes en API?
Ja,API'erer tilgængelige for nye quizzer.
Er nye quizzer tilgængelige?
Nye quizzer opfylder VPAT WCAG 2.1-tilgængelighedskravene og er på vej mod at blive WCAG 2.2 AA i 2026.
Kom godt i gang
Hvordan får jeg adgang til nye quizzer?
Hvis din institution har aktiveret Nye quizzer, kan du aktivere det ved at følge trinnene i denne vejledning:Hvordan opretter jeg en quiz ved hjælp af Nye quizzer?
Hvis du ikke har adgang til Nye quizzer:
- Som underviser bedes du kontakte dit Canvas LMS-administratorteam.
- Som Canvas LMS-administrator kan du aktivere "Nye quizzer" under funktionsindstillingerne på din rodkonto.
Bemærk:Nye quizzer er ikke tilgængelige i gratis for lærer-konti. Tilgængeligheden fastlægges senere.
Kan jeg importere og eksportere ved hjælp af QTI?
Ja, brugere kan importere og eksportere nye quizzer ved hjælp af QTI-pakker. Når din institution har aktiveret funktionen "Migrering af nye quizzer under import/kopiering af kurser", kan du også konvertere quizzer i QTI-pakker til formatet Nye quizzer, når du bruger kursusimportværktøjet.
Kan jeg importere quizzer fra et Word-dokument?
Nej, hverken klassiske eller nye quizzer kan oprettes fra et Word-dokument.
Kan en klassisk quiz migrere til nye quizzer?
Ja. Migrering af den nye Quizzes understøtter alle spørgsmålstyper. Du kan entenmigrer en enkelt quizelleralle quizzer og itembanker i et kursusVi anbefaler at gennemgå migrerede quizzer, inden de udgives og/eller tildeles til studerende.
Hvordan migreres spørgsmålsbanker og spørgsmålsgrupper fra klassiske quiz til en ny quiz?
Spørgsmålsbankerer samlinger af spørgsmål gemt i Canvas, der kan bruges i klassiske quizzer. Elementbanker i nye quizzer fungerer på samme måde.
Spørgsmålsgrupperer sæt af specifikke spørgsmål, der kan grupperes i en klassisk quiz, hvilket giver Canvas mulighed for at vælge nogle eller alle spørgsmålene tilfældigt til hver elev.
Når en klassisk quiz migreres til Nye quizzer, vises spørgsmålsbanker og spørgsmålsgrupper således:
Klassiske quizzer | Sådan migreres det til Nye quizzer |
|---|
Enkelt spørgsmål:ikke tilknyttettil en bank eller gruppe | Enkelt spørgsmål placeret i quizzen |
Enkelt spørgsmål:tilknyttettil en bank eller gruppe | Inden for en varebank |
Indlejret spørgsmål i spørgsmålsgrupper | Inden for en varebank |
Spørgsmålsbanker:ikke tilknyttetinden for en quiz | Som en varebank |
Quizfunktioner
Hvordan bruger jeg Nye Quizzer?
Du kan finde detaljerede oplysninger om funktionaliteten i Nye Quizzer ved hjælp afNyt kapitel om quizzer i instruktørvejledningen.
Er Hot Spot-elementtypen tilgængelig?
Hot Spot-spørgsmål er i øjeblikket ikke tilgængelige for brugere, der kun bruger tastatur eller skærmlæsere, på grund af iboende udfordringer i, hvordan hjælpeteknologier interagerer med Hot Spots lokationsbaserede valg. Denne begrænsning angives via et værktøjstip i brugergrænsefladen. Vi anbefaler, at undervisere overvejer alternative spørgsmålstyper for at sikre tilgængelighed for alle elever, der bruger hjælpeteknologier. For mere information, besøg vores vejledning om, hvordan du...Opret en Hotspot-quiz i Nye Quizzer.
Kan jeg indstille studentertilpasninger i New Quizzes?
Ja, du kan indstilleindividuel quizellerkursusomfattendetilpasninger for en studerende. New Quizzes tilbyder forbedrede tilpasningsmuligheder og rammer for bedre at understøtte forskellige elevers behov.
Er Rich Content Editor fuldt integreret med New Quizzes?
Den samme Rich Content Editor (RCE) bruges på tværs af Canvas, inklusive New Quizzes. I New Quizzes er Rich Content Editor tilgængelig i følgende funktioner:
- Quizopbygning:
- Quizinstruktioner
- Spørgsmålsstammer til alle spørgsmålstyper
- Studentfeedback til alle spørgsmålstyper
- Mulige svar på følgende spørgsmålstyper:
- Multiple Choice
- Flere svar
- Bestilling
- Udfyld det tomme felt
- Quiztagning: Essayspørgsmålstype
- Undervisere kan begrænse filuploads for svar på essayspørgsmålstyper.
Hvordan opretter jeg spørgeskemaer i Nye quizzer?
Instruktører kan nuOpret spørgeskemaer i Nye quizzerved at vælge enten undersøgelsesmuligheden "bedømt" eller "ikke-bedømt" under rullemenuen "quiztype".
Kan jeg migrere spørgeskemaer fra den klassiske version til de nye quizzer?
Ja, der er også migreringssupport tilgængelig for undersøgelser.
Kan et spørgsmål duplikeres?
Når en vare er blevet tilføjet til en varebank, kan den nemt kopieres eller flyttes mellem varebanker. Du kan ogsåduplikerede individuelle spørgsmåli Nye Quizzer.
Hvis jeg importerer en quiz for anden gang, vil mine ændringer så blive afspejlet i den tidligere importerede quiz?
Nej. Du kan ikke ændre en eksisterende quiz ved at importere en ændret version. Import kan kun bruges, når du opretter en quiz for første gang. Hvis du importerer den samme quiz flere gange, vil tidligere importerede quizzer ikke blive overskrevet. Der vil dannes flere kopier af den samme quiz.
Kan jeg importere og eksportere nye quizzer fra Canvas Commons?
Ja, Canvas Commons understøtter indhold til nye quizzer.
Kan jeg bruge nye quizzer i et Blueprint-kursus?
Ja, nye quizzer kan distribueres i et Blueprint-kursus.
Hvordan kan jeg som studerende se et eksempel på en ny quiz?
Som instruktør kan duforhåndsvisning og testquizspørgsmålog indstillinger fra en elevs perspektiv ved hjælp af Quiz Preview. Du kan også se elevresultater som elev.
Kan jeg udskrive en ny quiz?
Ja, det kan duudskriv en quizi Nye Quizzer.
Er der delvis kreditvurdering for varer?
Funktionaliteten til delvis kreditvurdering understøttes for følgende varetyper:
- Flere svar (giver mulighed for at variere point for individuelle svar)
- Multiple Choice
- Matchende
Det er i øjeblikket ikke tilgængeligt for:
Understøttes anonym karaktergivning i nye quizzer?
Ja, du kan brugeanonym bedømmelsei Nye Quizzer.
Kan jeg slette elevforsøg?
Mens du kanændre antallet af forsøg for individuelle studerende, betyder det kun, at du kan reducere antallet af ekstra forsøg. Du kan ikke slette en allerede indsendt quiz.
Kan jeg se, hvilke elever der fik hvilken version af quizzen?
Ved at vælge elevens forsøg på siden Moderation, vil du se de spørgsmål, eleven fik, sammen med deres svar. Selve versionen vises ikke eksplicit.
Hvordan giver jeg ekstra point i en ny quiz?
Ekstra point kan tilføjes til et quizforsøg ved hjælp affudge pointseller gennemomklassificeringDu kan ogsågive ekstra point i et kursusTjek desuden dette udvideofra vores Kære Danielle-serie om Ekstra Kredit.
Fungerer nye quizzer med karakterbogen Learning Mastery?
Ja, data fra nye quizzer overføres tilbage til karakterbogen for læringsbeherskelse og rapporten om resultatresultater på administratorniveau.
Kan jeg vedhæfte resultater til en ny quiz?
Ja, resultater kan knyttes til enten et enkelt quizspørgsmål eller en hel quiz.