Dette dokument indeholder nogle af de oftest stillede spørgsmål om YouTube Player for Education.
For mere information om konfiguration af YouTube-filtre, besøgRessourcedokument til Studio YouTube-tilladelseslisten.
Generelle ofte stillede spørgsmål
Hvornår vil jeg se annoncer i mine YouTube-videoer?
Alle eksisterende eller nye YouTube-videoer, der tilføjes til Canvas, kan vise annoncer fra den 31. oktober 2025 (bemærk: oprindeligt den 22. september).
For alle YouTube-videoer, der tilføjes til Canvas Studio, vil du ikke se annoncer, fordi Canvas Studio fra 1. september 2025 vil have implementeret YouTube Player til uddannelse for alle uddannelseskonti.
Hvorfor sker denne ændring nu?
I de senere år er videoindhold blevet en fast bestanddel i læringsmiljøer, og monetisering af dette indhold er blevet stadig vigtigere for disse skabere, hvoraf mange selv er undervisere. Som et resultat har Google/YouTube udviklet sin model og tilgang til dette. Integrering af afspilleren i Canvas Studio er vores bedste løsning til at tilbyde en distraheringsfri oplevelse under denne udviklede Google-model. Vi anerkender, at de, der ikke bruger Canvas Studio, sandsynligvis vil opleve nogle annoncer, når de viser YouTube-baseret indhold. Igen er dette for at sikre, at skabere kan tjene penge på deres uddannelsesindhold.
Hvorfor er YouTube Player til uddannelse kun tilgængelig for Canvas Studio?
Canvas samarbejder med over 1.000 edtech-løsninger og er integreret med over 70 video- og samarbejdsværktøjer. Canvas Studio er vores centrale knudepunkt for alle indholdsudbydere, og al indholdsleveringsteknologi, som f.eks. YouTube Player for Education, findes i Canvas Studio.
Hvordan vil videooplevelsen ændre sig for YouTube-videoer, der ikke er i Canvas Studio?
For YouTube-videoer, der ikke er i Canvas Studio, kan annoncer blive vist fra den 31. oktober 2025 (bemærk: oprindeligt den 22. september).HvisFunktionen YouTube Content Overlayer aktiveret, vises en beskedoverlejring på YouTube-videoer i Canvas for at advare seerne om, at der kan blive vist annoncer. Denne besked vises, før videoen afspilles i browseren. I Canvas-mobilapps vises beskeden øverst på siden.
Hvordan kan en institution deaktivere beskedoverlayet på YouTube-videoer i Canvas?
Administratoren kan lade funktionen "YouTube Content Overlay" være deaktiveret i sine kontoindstillinger, som angivet iNoter om implementering af Canvas den 24. september.
Hvis jeg ikke har Canvas Studio, hvordan kan jeg så sikre mig, at annoncerne er passende for mine elever?
Instructure kontrollerer ikke de annoncer, som YouTube viser. For at beskytte brugere mod at blive vist upassende annoncer, mens de bruger YouTube i din Canvas-instans, kan ejeren af din institutions domæneTag din institutions URL til behandling rettet mod børn.
Hvordan ved jeg, om jeg har Canvas Studio?
Se vores guide vedr.hvordan man får adgang til Canvas Studio.
Hvis jeg vælger at bruge Canvas Studio, hvordan vil I så støtte mig i at migrere alt mit indhold?
Hvis du vælger at bruge Canvas Studio, kan du se vores guide omhvordan manmigrer YouTube-videoer fra Canvas til StudioDerudover arbejder vi på et migreringsværktøj, der kan hjælpe dig med at flytte dit YouTube-indhold i Canvas til Canvas Studio.Hvis du er interesseret i at være en del af Early Adopter-programmet, som starter den 15. august 2025, kan duudfyld EAP-registreringsformularen.
Hvilken værdi tilfører YouTube Player for Education Canvas Studio?
Player for Education gavner institutioner ved at tilbyde en sikker og distraheringsfri YouTube-oplevelse på uddannelsesområdet. Den nye integration introducerer unikke funktioner, der er specielt designet til uddannelsesmiljøer. Seerne forbliver anonyme på YouTube via en "logget ud"-visningstilstand. Denne integration giver også akademiske institutioner, der i øjeblikket begrænser adgangen til den almindelige YouTube-platform, mulighed for at integrere YouTube-indhold i deres uddannelsesressourcer med større kontrol. Derudover forbliver YouTube-videoer reklame- og overlayfri for et distraheringsfrit læringsmiljø. Med undertekster, der automatisk overføres fra YouTube til Canvas Studio, vil videoer forblive tilgængelige.
Er Studios YouTube Player til uddannelse kun tilgængelig for Edu-konti?
Ja, Player for Education er kun forbeholdt akademisk brug. Enhver kunde, der bruger Studio til uddannelse (dvs. K12- eller videregående uddannelseskonti), vil være berettiget til Player for Education. For erhvervskunder og offentlige kunder vil YouTube-videoer, der tilføjes til Studio, blive vist ved hjælp af den traditionelle YouTube-afspiller, ikke Player for Education.
Hvorfor bør jeg overveje at købe Canvas Studio?
Ud over fordelene ved privatlivets fred ved Player for Education tilbyder Canvas Studio skoledistrikterne et robust sæt værktøjer til at skabe og levere interaktive og tilgængelige digitale læringsoplevelser. Canvas Studio forvandler envejs, passiv video til inkluderende, deltagende engagement. Nylige forbedringer af Canvas Studio inkluderer:
- Muligheden for at optage og tage skærmbilleder direkte med Studio Capture (til Chrome og Edge).
- Forbedrede administratorfunktioner for bedre kontrol og udvidet analyse.
- Forenklet håndtering af videoindhold med et nyt og moderne bibliotekslayout.
- En skjult tastaturgenvej, der åbner en komplet liste over genveje til medieafspilleren, hvilket forbedrer tilgængeligheden for alle.
- Adaptiv streaming for at sikre pålidelig adgang til indhold, uanset båndbredde, og for at forhindre uautoriseret visning.
- Forbedringer af billedtekstredigeringsprogrammet, der gør det nemt at gøre videoer tilgængelige.
- Arkiverings- og gendannelsesfunktionalitet.
Hvilken værdi giver indhold uden annoncer mig?
Indhold uden annoncer hjælper med at opretholde et læringsmiljø uden distraktioner. YouTube-videoer, der er integreret via Studio, forbliver fri for reklamer og overlays. Ingen prerolls, ingen midrolls, ingen pop op-vinduer. Kun dit indhold, uafbrudt.
Vil undertekster fra YouTube-videoer være tilgængelige i Canvas Studio?
Ja, undertekster fra YouTube vil automatisk blive overført til Canvas Studio. Bemærk dog, at de ikke kan redigeres. Alt YouTube-indhold, der tilføjes den 1. januar 2023 eller senere, vil have undertekster overført til Canvas Studio senest den 1. september 2025. Indhold, der er tilføjet før den 1. januar 2023, vil vise undertekster senest den 31. oktober 2025.
Vil eksisterende YouTube-videoer i Canvas Studio kræve migrering for at flytte til Player for Education?
Nej, hvis en YouTube-video er blevet tilføjet til Canvas Studio, kræves der ingen yderligere migrering.
Vil denne ændring påvirke min Canvas Studio-lagerplads?
Nej, YouTube-videoer, der er integreret i Canvas Studio, fungerer som links til YouTube. De hostes ikke af os, og derfor påvirker de ikke din lagerplads.
Hvilket domæne bruger den nye YouTube Player til uddannelse?
Player for Education streamer indhold frayoutubeeducation.comdomæne. Sørg om nødvendigt for, at dette domæne er hvidlistet, så videoer kan afspilles uden problemer.
Vil Player for Education fungere på alle enheder, platforme eller browsere?
Player for Education er uafhængig af disse, så eleverne kan nyde godt af dens fordele på enhver enhed, platform og browser, de bruger.
Kan jeg integrere ikke-listede YouTube-videoer med den nye Player For Education?
Ja, fra 1. oktober. Videoen skal dog være startet for at kunne se undertekster og vælge dem fra afspilleren.
Træder ændringen i kraft inden den 31. oktober, så institutioner kan se effekten, når YouTube-videoer muligvis afspiller annoncer?
Overlayet vil være tilgængeligt i både Beta- og Prod-miljøer fra den 24. september. Som standard vil det være deaktiveret, så administratorer kan se, hvordan det vil se ud før den 31. oktober.
Hvordan påvirker dette YouTube-indhold, der tilføjes til Studio, når det bruges med offentlige delingslinks eller i offentlige Canvas-kurser?
Offentligt delt YouTube-indhold vil ikke udnytte Player for Education. Det vil vise den almindelige YouTube-afspilleroplevelse med undertekster og potentielt distraktioner/overlays, der kun kommer fra YouTube. Det betyder, at undertekster, der uploades til indholdet i Studio, IKKE vil være tilgængelige, når de vises via det offentlige link.
Jeg kan ikke vælge en anden lyd til en YouTube-video, der har to lydspor. Hvorfor?
Dette er en bekræftet begrænsning fra YouTube. Vi vil vende tilbage til emnet, hvis de med tiden implementerer understøttelse af det.
Ofte stillede spørgsmål om migreringsværktøjet
Hvad vil migreringsværktøjet gøre?
Migreringsværktøjet hjælper dig med at finde og migrere YouTube-videoer, der er integreret i Canvas, til Canvas Studio, hvilket sikrer en oplevelse uden forstyrrelser og understøttelse af undertekster.
Hvornår vil migreringsværktøjet være tilgængeligt?
Migreringsværktøjet vil være tilgængeligt den 1. september 2025, samtidig med at YouTube Player for Education implementeres i Canvas Studio.
Hvem vil være den primære målgruppe for dette værktøj?
Værktøjet vil primært være designet til undervisere og vil være tilgængeligt i alle kurser. En migreringsproces på kontoniveau er ikke et primært fokus.
Hvor kan jeg finde migreringsværktøjet i Canvas?
Værktøjet vil være tilgængeligt via Kursusnavigation.Bemærk venligst, at værktøjet IKKE fungerer i betamiljøer, kun i produktion.
Hvordan kan jeg aktivere migreringsværktøjet?
Fra den 1. september kan funktionen aktiveres under Funktionsindstillinger på kursusniveau ('YouTube Migration Tool'). Når den er aktiveret, vises migrationsværktøjet i kurserne, hvis Studio registreres.
Understøtter migreringsværktøjet massemigrering?
I første omgang nej. Massemigrering kan blive tilføjet efter overvågning af den første brug.
Hvordan vil migreringsværktøjets brugerflade fungere?
Migreringsværktøjets brugerflade vil give et centraliseret dashboard, hvor undervisere kan finde og migrere alt integreret YouTube-indhold i et givet kursus.
Hvordan fungerer migreringsværktøjet for Blueprint-kurser?
Aktivér migreringsværktøjet i blueprint-kurset, og migrer de nødvendige YouTube-videoer. De tilknyttede kurser migreres også automatisk ved synkronisering, så der er ikke behov for at følge op på dem én efter én.
Hvor vil migrerede videoer blive gemt?
Migrerede videoer vises kun i kursussamlingen. De vil ikke blive tilføjet til dit personlige Studio-bibliotek, medmindre de genindlejres manuelt.
Hvornår vil der blive tilføjet undertekster fra YouTube til mine migrerede videoer?
Afhængigt af den globale brug af migreringsværktøjet kan undertekster vises med det samme, eller det kan tage et par dage, før de bliver tilgængelige.
Vil migreringsværktøjet også migrere videoer til det personlige bibliotek?
Nej, dette understøttes i øjeblikket ikke via migreringsværktøjet i et kursus, men du kan manuelt tilføje YouTube-indhold til dit personlige Studio-bibliotek, hvis det er nødvendigt.
Vil migreringsværktøjet beholde "start kl."-tidsstempler?
Nej. Migreringsværktøjet understøtter ikke dette, men du kan manuelt integrere videoer med tidsstempler, hvis det er nødvendigt.
Vil migreringsværktøjet fungere for de mest almindelige måder, hvorpå YouTube-videoer kan tilføjes til native Canvas LMS-indhold? Dvs. (1) linkede, (2) integrerede og (3) YouTube LTI?
Migreringsværktøjet fungerer med det integrerede indhold (når den faktiske integrerede kode fra YouTube er indsat) og for videoer tilføjet via YouTube LTI. Direkte links (https://www.youtube.com/watch?v=...) åbn YouTube i en ny fane, ikke afspil det i Canvas, så de ikke konverteres.
Migreringsværktøjet vises ikke efter aktivering af kursusniveaufunktionen. Hvad skal jeg gøre?
Dette kan ske, når en administrator, der ikke er tilmeldt kurserne, aktiverer værktøjet. Mens vi arbejder på løsningen, er en løsning til at få adgang til værktøjet fra browseren ved at tilføje /youtube_migration til slutningen af URL'en. For eksempel: [canvas domain].com/courses/[course number]/youtube_migration.
Hvad er årsagerne til, at YouTube-videoer ikke kan migreres?
Vi har identificeret 3 grunde til, at en video muligvis ikke kan migreres:
- Videoen er blevet indstillet tilPrivatsiden det blev integreret. Lær om forskellen på privat og ikke-offentliggjort YouTube-indholdher.
- Videoen er blevetIkke tilgængeligDet betyder oftest, at videoen er blevet slettet, siden den blev integreret.
- Videoen er indlejret som en del af enYouTube-playlisteDette er i øjeblikket registreret, og vi understøtter ikke nogen måde at migrere det på, men vi holder øje med feedback om dette.
Migreringsværktøjet viser ikke YouTube-videoer i opgaver, hvor afleveringstypen er et eksternt værktøj?
Det er en kendt begrænsning, og vi undersøger i øjeblikket problemet. I mellemtiden skal disse YouTube-videoer migreres manuelt.
Denne ressource kan også tilgås fraHvordan migrerer jeg integrerede YouTube-videoer i Canvas til Studio-indhold for at se dem uden distraktioner?guide.