Dette dokument indeholder nogle af de oftest stillede spørgsmål om parringskoder, organiseret efter brugerrolle. Hvis dit spørgsmål ikke er besvaret nedenfor, bedes du kontakte Canvas Support for at få hjælp.
Alle brugere
Hvad er parringskoder?
Parringskoder er sekscifrede koder, der bruges til at forbindestuderendetilobservatøreri Canvas. Parringskoder er alfanumeriske og skelner mellem store og små bogstaver.
Hvem kan generere parringskoder?
Studerende kangenerere parringskoderAndre brugere med de nødvendige tilladelser kan muligvis også generere parringskoder på vegne af en elev. For mere information om generering af parringskoder på vegne af en elev, seHvem kan generere parringskoder på vegne af en elev?i dette dokument.
Når parringskoden er genereret, kan den kun bruges til at linke den elev, der oprettede koden, eller som fik koden oprettet på deres vegne. Yderligere parringskoder skal oprettes for hver elev, der skal linkes til en observatør.
Parringskoder er kun tilgængelige for brugere på institutioner, der har aktiveret selvregistrering. Hvis din institution ikke har aktiveret selvregistrering, og du har brug for hjælp til at forbinde en observatør med en studerende, skal du kontakte din institution for at få hjælp.
Hvor længe er parringskoder gyldige?
Parringskoder udløber efter syv dage eller deres første vellykkede brug.
Hvor mange parringskoder kan være aktive for en elev ad gangen?
En elev kan have fem aktive parringskoder ad gangen. Hvis en elev har fem aktive parringskoder, og en ny parringskode genereres, bliver den ældste parringskode inaktiv.
Observatører/Forældre
Kan jeg generere en parringskode som observatør?
Nej. Observatører kan ikke generere parringskoder. For at modtage en parringskode har observatører to muligheder:
Bemærk:Afhængigt af institutionens tilladelser kan undervisere muligvis ikke generere en parringskode.
Kan jeg generere en parringskode fra forældreappen?
Nej. Canvas Parent-appen understøtter ikke generering af parringskoder.
Hvordan bruger jeg en parringskode som observatør?
Observatører kan linke til én elev ved hjælp af en parringskode, når de opretter en konto i Canvas Parent-appen eller webbrowseren. Observatører kan linke til yderligere elever ved hjælp af parringskoder fra deres brugerkontoindstillinger i en webbrowser og i Canvas Parent-appen. Lær mere om disse muligheder i lektionerne nedenfor:
Brug af mobilapps
Brug af en webbrowser
Hvad sker der, når jeg bruger en parringskode som observatør?
Når en observatør har indtastet en gyldig parringskode, forbindes observatøren med den studerende. Observatøren kan derefter se kursusindhold for den studerende. For at komme i gang som observatør skal du seGuide til introduktionsressourcer for observatør/forælder.
For mere information om hvilke Canvas-funktioner observatører/forældre har adgang til, seRessourcedokument om observatørsynlighed og -deltagelse.
Kan jeg som observatør linke til flere elever ved hjælp af parringskoder?
Du kan linke til flere elever som observatør, så længe du bruger en unik parringskode for hver elev. Når du opretter en konto, kan du kun indtaste én parringskode. Du kan indtaste yderligere parringskoder fra dine brugerkontoindstillinger.
Kan en enkelt parringskode bruges af to observatører?
Nej. Eleven skal generere en forskellig parringskode for hver observatør. For eksempel skal to forældre til det samme barn hver bruge en unik parringskode.
Studerende
Kan jeg generere en parringskode som studerende?
Hvis selvregistrering er aktiveret på institutionen, kan studerende generere parringskoder fra deres brugerkontoindstillinger. Studerende kan have op til fem aktive parringskoder ad gangen. For mere information, se lektionen.Hvordan genererer jeg en parringskode til en observatør som studerende?.
Kan jeg generere en parringskode fra Student-appen?
Studerende kan kun generere parringskoder fra en webbrowser og i Canvas Student iOS-appen.
Hvordan kan jeg bruge en parringskode som studerende?
Studerende kan ikke bruge parringskoden til at linke til observatører fra deres egne Canvas-konti. En studerende skalgenerere en parringskodeog give parringskoden til deres Canvas-observatør, som derefterforbinder eleven til sin kontoEn observatør kan være en forælder, værge, mentor, rådgiver eller en anden person, der har brug for at se elevens Canvas-kurser.
Hvad betyder det, hvis knappen Par med observatør ikke vises i mine brugerkontoindstillinger?
Hvis knappen Par med observatør ikke vises i dine brugerkontoindstillinger, er selvregistrering ikke aktiveret på din konto. Kontakt din institution for at få hjælp til at parre med en observatør.
Instruktører, administratorer og andre brugere
Hvem kan generere parringskoder på vegne af en elev?
Muligheden for at generere parringskoder på vegne af en elev administreres afBrugere - generer observatørparringskode for studerende tilladelse. Denne tilladelse kan administreres i Kontotilladelser og Kursustilladelser. For mere information om denne tilladelse, se venligstRessourcedokument for Canvas-kontorolletilladelserellerRessourcedokument om Canvas-kursusrolletilladelser.
Hvis denne tilladelse er aktiveret, kan en bruger generere en parringskode på vegne af en elev fra elevens brugerdefinerede side. For mere information, se venligst lektionen.Hvordan genererer jeg en parringskode til en observatør som instruktør?
Kan jeg generere en parringskode fra Lærer-appen?
Nej. Canvas Teacher-appen understøtter ikke generering af parringskoder. Du kan kungenerere observer-parringskoderfra Canvas i en webbrowser.
Hvordan kan jeg bruge en parringskode som instruktør eller administrator?
Instruktører og administratorer kan ikke bruge parringskoden til at linke til en observatør fra deres egen Canvas-konto. De skal give parringskoden til Canvas-observatøren, som vil linke til deres konto.
Kan jeg bruge en alternativ måde at linke en studerende til en observatør som instruktør eller administrator?
Hvis du har de korrekte tilladelser fra din administrator, kan du linke en studerende til en observatør fra siden Personer i et Canvas-kursus. For mere information, se venligst lektionen.Hvordan forbinder jeg en studerende med en observatør i et kursus?.
Hvad er forskellen på at linke fra Personer-siden og at bruge en parringskode?
Linkning af en studerende til en observatør fra siden Personergiver observatøren mulighed for at se studerendes oplysninger fra det kursus, hvortil de var linket. Ved hjælp af enparringskodegiver observatøren mulighed for at se oplysninger fra alle den studerendes kurser.
Hvad betyder det, hvis jeg ikke kan se linket "Par med observatør"?
Hvis linket "Par med observatør" ikke vises på en studerendes brugerdefinerede side, har du ikke de korrekte tilladelser, eller selvregistrering er ikke aktiveret på din konto. Kontakt din institution for at få hjælp til at parre med en observatør.
Kan jeg generere en liste over parringskoder for flere elever?
Ja. I menuen Indstillinger på siden Personer kan undervisere eksportere en liste over nye parringskoder for alle studerende i et kursus. Disse parringskoder fungerer på samme måde som at generere individuelle parringskoder. For mere information, se venligst lektionen.Hvordan genererer jeg en parringskode til en observatør som instruktør?
Denne ressource kan også tilgås fra følgende Canvas-guider: