General
Hvordan er nye quizer forskjellige fra klassiske quizer?
Nye quizer tilbyr en moderne og robust vurderingsopplevelse med forbedret ytelse og skalerbarhet, designet for å møte både nåværende og fremtidige vurderingsbehov i klasserommet. Nye quizer tilbyr en forbedret brukeropplevelse sammen med utvidet funksjonalitet, inkludert avanserte tilpasningsinnstillinger, et bredere utvalg av spørsmålstyper, forbedrede samarbeidsverktøy og strømlinjeformede migreringsalternativer. For å se en oversikt over hvordan Nye quizer sammenlignes med klassiske quizer, besøkSammenligning av funksjoner for klassiske quizer og nye quizerressursdokument.
Kan jeg bruke nye quizer sammen med den klassiske quiz-funksjonen i Canvas?
Ja, nye quizer kan brukes sammen med klassiske quizer.
Når avvikles klassiske quizer?
Klassiske quizer har for øyeblikket ingen fastsatt sluttdato.
Kan jeg teste nye spørrekonkurranser i test- og betaversjonene mine?
Nye quizer støttes i produksjons- og betamiljøene. Dette inkluderer støtte for blåkopikurs, quizkopi, kurskopi og quizmigrering. Vi planlegger ikke å støtte testing av nye quizer i Canvas-testmiljøet.
Note:For å teste resultater i nye spørrekonkurranser (NQ) i betamiljøer, må resultatene først legges til i produksjonsmiljøet for at de skal vises i beta. I tillegg gjenspeiler NQ-rapporter i beta innsendinger gjort i betamiljøet.
Støttes Canvas Partner-integrasjoner?
Vi oppfordrer deg til å sjekke med tredjepartsleverandøren din for å bekrefte om de har en integrasjon med New Quizzes.
Har New Quizzes et API?
Ja,API-erer tilgjengelige for nye quizer.
Er nye quizer tilgjengelige?
Nye quizer oppfyller tilgjengelighetskravene i VPAT WCAG 2.1, og er i ferd med å bli WCAG 2.2 AA i 2026.
Komme i gang
Hvordan får jeg tilgang til nye spørrekonkurranser?
Hvis institusjonen din har aktivert Nye spørrekonkurranser, kan du aktivere det ved å følge trinnene i denne veiledningen:Hvordan lager jeg en quiz ved hjelp av Nye quizer?
Hvis du ikke har tilgang til nye spørrekonkurranser:
- Som instruktør, vennligst kontakt administratorteamet for Canvas LMS.
- Som Canvas LMS-administrator kan du aktivere «Nye quizer» under funksjonsalternativene i rotkontoen din.
Merk:Nye quizer er ikke tilgjengelige i gratiskontoer for lærere. Tilgjengeligheten bestemmes senere.
Kan jeg importere og eksportere ved hjelp av QTI?
Ja, brukere kan importere og eksportere nye spørrekonkurranser ved hjelp av QTI-pakker. Når institusjonen din har aktivert alternativet «Migrering av nye spørrekonkurranser under import/kopiering av emner», kan du også konvertere spørrekonkurranser i QTI-pakker til formatet for nye spørrekonkurranser når du bruker emneimportverktøyet.
Kan jeg importere quizer fra et Word-dokument?
Nei, verken klassiske eller nye quizer kan opprettes fra et Word-dokument.
Kan en klassisk quiz migrere til nye quizer?
Ja. Ny quiz-migrering støtter alle spørsmålstyper. Du kan entenmigrere en enkelt quizelleralle quizer og elementbanker i et kursVi anbefaler å gjennomgå migrerte quizer før du publiserer og/eller tildeler dem til studenter.
Hvordan migreres spørsmålsbanker og spørsmålsgrupper fra klassiske quizer til en ny quiz?
Spørsmålsbankerer samlinger av spørsmål lagret i Canvas som kan brukes i klassiske spørrekonkurranser. Elementbanker i nye spørrekonkurranser fungerer på samme måte.
Spørsmålsgrupperer sett med spesifikke spørsmål som kan grupperes i en klassisk quiz, slik at Canvas kan velge noen eller alle spørsmålene tilfeldig for hver elev.
Når en klassisk quiz migreres til Nye quizer, vises spørsmålsbanker og spørsmålsgrupper slik:
Klassiske quizer | Hvordan det er migrert til Nye spørrekonkurranser |
|---|
Enkelt spørsmål:ikke tilknyttettil en bank eller gruppe | Enkelt spørsmål plassert i quizen |
Enkelt spørsmål:tilknyttettil en bank eller gruppe | Innenfor en varebank |
Innebygd spørsmål i spørsmålsgrupper | Innenfor en varebank |
Spørsmålsbanker:ikke tilknytteti en quiz | Som en varebank |
Quiz-funksjoner
Hvordan bruker jeg nye spørrekonkurranser?
Du finner detaljert informasjon om funksjonalitet i Nye quizer ved å brukeNytt kapittel om quizer i instruktørveiledningen.
Er Hot Spot-elementtypen tilgjengelig?
Hot Spot-spørsmål er for øyeblikket ikke tilgjengelige for brukere som bare bruker tastatur eller skjermlesere, på grunn av iboende utfordringer i hvordan hjelpeteknologier samhandler med Hot Spots stedsbaserte valg. Denne begrensningen indikeres via et verktøytips i brukergrensesnittet. Vi anbefaler at lærere vurderer alternative spørsmålstyper for å sikre tilgjengelighet for alle elever som bruker hjelpeteknologier. For mer informasjon, se vår veiledning om hvordan du...Lag en Hot Spot-quiz i Nye quizer.
Kan jeg angi studenttilrettelegging i New Quizzes?
Ja, du kan setteindividuell quizellerkursomfattendetilrettelegging for en student. New Quizzes tilbyr forbedrede tilretteleggingsalternativer og -innstillinger for å bedre støtte ulike elevers behov.
Er Rich Content Editor fullt integrert med New Quizzes?
Den samme Rich Content Editor (RCE) brukes på tvers av Canvas, inkludert New Quizzes. Innenfor New Quizzes er Rich Content Editor tilgjengelig med følgende funksjoner:
- Quizbygging:
- Quiz-instruksjoner
- Spørsmålsstammer for alle spørsmålstyper
- Studenttilbakemeldinger for alle spørsmålstyper
- Mulige svar for følgende spørsmålstyper:
- Flervalg
- Flere svar
- Bestilling
- Fyll ut det tomme feltet
- Quiz: Essayspørsmålstype
- Lærere kan begrense filopplastinger for svar på essayspørsmålstyper.
Hvordan oppretter jeg spørreundersøkelser i Nye spørrekonkurranser?
Instruktører kan nåopprett spørreundersøkelser i Nye spørrekonkurranserved å velge enten alternativet «gradert» eller «ikke gradert» i undersøkelsen under rullegardinmenyen «quiztype».
Kan jeg overføre spørreundersøkelser fra klassisk til ny quiz?
Ja, migreringsstøtte er også tilgjengelig for spørreundersøkelser.
Kan et spørsmål dupliseres?
Når en vare er lagt til i en varebank, kan den enkelt kopieres eller flyttes mellom varebanker. Du kan ogsådupliserte individuelle spørsmåli Nye quizer.
Hvis jeg importerer en quiz for andre gang, vil endringene mine gjenspeiles i den tidligere importerte quizen?
Nei. Du kan ikke endre en eksisterende quiz ved å importere en endret versjon. Import kan bare brukes når du oppretter en quiz for første gang. Hvis du importerer den samme quizen flere ganger, vil ikke tidligere importerte quizer bli overskrevet. Det vil produsere flere kopier av den samme quizen.
Kan jeg importere og eksportere nye spørrekonkurranser fra Canvas Commons?
Ja, Canvas Commons støtter innhold for nye quizer.
Kan jeg bruke nye quizer i et Blueprint-kurs?
Ja, nye spørrekonkurranser kan distribueres i et Blueprint-kurs.
Hvordan kan jeg som student forhåndsvise en ny quiz?
Som instruktør kan duforhåndsvisning og testquizspørsmålog innstillinger fra en students perspektiv ved å bruke Quiz Preview. Du kan også se studentresultater som student.
Kan jeg skrive ut en ny quiz?
Ja, det kan duskriv ut en quizi Nye quizer.
Er det delvis poengvurdering for varer?
Funksjonalitet for delvis kredittvurdering støttes for følgende varetyper:
- Flere svar (lar poeng varieres for individuelle svar)
- Flervalg
- Matchende
Det er for øyeblikket ikke tilgjengelig for:
Støttes anonym vurdering i nye quizer?
Ja, du kan brukeanonym vurderingi Nye quizer.
Kan jeg slette studentforsøk?
Mens du kanendre antall forsøk for individuelle studenter, betyr det bare at du kan redusere antall ekstra forsøk. Du kan ikke slette en allerede innsendt quiz.
Kan jeg se hvilke elever som fikk hvilken versjon av quizen?
Ved å velge studentens forsøk fra Modereringssiden, vil du se spørsmålene studenten fikk, sammen med svarene deres. Selve versjonen vises ikke eksplisitt.
Hvordan gir jeg ekstra poeng på en ny quiz?
Ekstrapoeng kan legges til et quizforsøk ved å brukefudge-punktereller gjennomomgraderingDu kan ogsågi ekstrapoeng i et kursSjekk også ut dettevideofra vår Kjære Danielle-serie om Ekstrakreditt.
Fungerer nye quizer med karakterboken for mestring av læring?
Ja, data fra nye quizer går tilbake til karakterboken for læringsmestring og rapporten om resultatresultater på administratornivå.
Kan jeg legge ved resultater i en ny quiz?
Ja, resultater kan knyttes til enten et enkelt quizspørsmål eller en hel quiz.