Dette dokumentet inneholder noen av de vanligste spørsmålene om paringskoder, organisert etter brukerrolle. Hvis spørsmålet ditt ikke er besvart nedenfor, kan du kontakte Canvas-kundestøtte for å få hjelp.
Alle brukere
Hva er paringskoder?
Paringskoder er sekssifrede koder som brukes til å koble sammenstudentertilobservatøreri Canvas. Paringskoder er alfanumeriske og skiller mellom store og små bokstaver.
Hvem kan generere paringskoder?
Studenter kangenerere paringskoderAndre brukere med nødvendige tillatelser kan også generere paringskoder på vegne av en elev. Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan du genererer paringskoder på vegne av en elev, kan du seHvem kan generere paringskoder på vegne av en student?i dette dokumentet.
Når paringskoden er generert, kan den bare brukes til å koble til studenten som opprettet koden eller fikk koden opprettet på sine vegne. Ytterligere paringskoder må opprettes for hver student som skal kobles til en observatør.
Paringskoder er kun tilgjengelige for brukere ved institusjoner som har aktivert selvregistrering. Hvis institusjonen din ikke har aktivert selvregistrering og du trenger hjelp med å koble en observatør til en student, kan du kontakte institusjonen din for å få hjelp.
Hvor lenge er paringskoder gyldige?
Paringskoder utløper etter syv dager eller første vellykkede bruk.
Hvor mange paringskoder kan være aktive for en student samtidig?
En elev kan ha fem aktive paringskoder samtidig. Hvis en elev har fem aktive paringskoder og en ny paringskode genereres, blir den eldste paringskoden inaktiv.
Observatører/Foreldre
Kan jeg generere en paringskode som observatør?
Nei. Observatører kan ikke generere paringskoder. For å motta en paringskode har observatører to alternativer:
Merk:Avhengig av institusjonens tillatelser, kan det hende at instruktører ikke kan generere en paringskode.
Kan jeg generere en paringskode fra foreldreappen?
Nei. Canvas Parent-appen støtter ikke generering av paringskoder.
Hvordan bruker jeg en paringskode som observatør?
Observatører kan lenke til én elev ved hjelp av en paringskode når de oppretter en konto i Canvas Parent-appen eller nettleseren. Observatører kan lenke til flere elever ved hjelp av paringskoder fra brukerkontoinnstillingene sine i en nettleser og i Canvas Parent-appen. Lær mer om disse alternativene i leksjonene nedenfor:
Bruk av mobilapper
Bruke en nettleser
Hva skjer etter at jeg bruker en paringskode som observatør?
Etter at en observatør har lagt inn en gyldig paringskode, kobles observatøren til studenten. Observatøren kan deretter se kursinnhold for studenten. For å komme i gang som observatør, seVeiledning for ressurser for å komme i gang for observatør/foreldre.
For mer informasjon om hvilke Canvas-funksjoner observatører/foreldre har tilgang til, seRessursdokument om observatørsynlighet og -deltakelse.
Kan jeg lenke til flere elever ved hjelp av paringskoder som observatør?
Du kan lenke til flere elever som observatør, så lenge du bruker en unik paringskode for hver elev. Når du oppretter en konto, kan du bare oppgi én paringskode. Du kan oppgi flere paringskoder fra brukerkontoinnstillingene dine.
Kan én paringskode brukes av to observatører?
Nei. Studenten må generere en forskjellig paringskode for hver observatør. For eksempel må to foreldre til samme barn bruke en unik paringskode.
Studenter
Kan jeg generere en paringskode som student?
Hvis selvregistrering er aktivert ved institusjonen, kan studentene generere paringskoder fra brukerkontoinnstillingene sine. Studentene kan ha opptil fem aktive paringskoder samtidig. For mer informasjon, se leksjonen.Hvordan genererer jeg en paringskode for en observatør som student?.
Kan jeg generere en paringskode fra Student-appen?
Studenter kan bare generere paringskoder fra en nettleser og i Canvas Student iOS-appen.
Hvordan kan jeg bruke en paringskode som student?
Studenter kan ikke bruke paringskoden til å lenke til observatører fra sine egne Canvas-kontoer. En student mågenerere en paringskodeog gi paringskoden til Canvas-observatøren sin, som deretterkobler studenten til kontoen sinEn observatør kan være en forelder, verge, mentor, rådgiver eller en annen person som trenger å se studentens Canvas-kurs.
Hva betyr det hvis knappen Koble til observatør ikke vises i brukerkontoinnstillingene mine?
Hvis knappen Koble til observatør ikke vises i brukerkontoinnstillingene dine, er ikke selvregistrering aktivert i kontoen din. Hvis du trenger hjelp med å koble til en observatør, kan du kontakte institusjonen din.
Instruktører, administratorer og andre brukere
Hvem kan generere paringskoder på vegne av en student?
Muligheten til å generere paringskoder på vegne av en student administreres avBrukere – generer observatørparingskode for studenter tillatelse. Denne tillatelsen kan administreres i Kontotillatelser og Kurstillatelser. For mer informasjon om denne tillatelsen, seRessursdokument for tillatelser for roller i Canvas-kontoerellerRessursdokument for tillatelser til roller i Canvas-kurs.
Hvis denne tillatelsen er aktivert, kan en bruker generere en paringskode på vegne av en elev fra elevens brukerdetaljer-side. For mer informasjon, se leksjonen.Hvordan genererer jeg en paringskode for en observatør som instruktør?
Kan jeg generere en paringskode fra Lærer-appen?
Nei. Canvas Teacher-appen støtter ikke generering av paringskoder. Du kan baregenerere observer-paringskoderfra Canvas i en nettleser.
Hvordan kan jeg bruke en paringskode som instruktør eller administrator?
Instruktører og administratorer kan ikke bruke paringskoden til å koble til en observatør fra sin egen Canvas-konto. De må gi paringskoden til Canvas-observatøren, som skal koble til kontoen deres.
Kan jeg bruke en alternativ måte å koble en student til en observatør som instruktør eller administrator?
Hvis du har de riktige tillatelsene fra administratoren din, kan du koble en student til en observatør fra Personer-siden i et Canvas-kurs. For mer informasjon, se leksjonenHvordan kobler jeg en student til en observatør i et kurs?.
Hva er forskjellen mellom å lenke fra Personer-siden og å bruke en paringskode?
Koble en student til en observatør fra Personer-sidenlar observatøren se studentinformasjon fra kurset de var lenket til. Bruke enparingskodelar observatøren se informasjon fra alle studentens kurs.
Hva betyr det hvis jeg ikke kan se lenken «Par med observatør»?
Hvis lenken «Koble til observatør» ikke vises på studentens brukerdetaljside, har du ikke de riktige tillatelsene, eller selvregistrering er ikke aktivert i kontoen din. Kontakt institusjonen din for å få hjelp med å koble til en observatør.
Kan jeg generere en liste med paringskoder for flere elever?
Ja. I Alternativer-menyen på Personer-siden kan instruktører eksportere en liste over nye paringskoder for alle studenter i et kurs. Disse paringskodene fungerer på samme måte som å generere individuelle paringskoder. For mer informasjon, se leksjonen.Hvordan genererer jeg en paringskode for en observatør som instruktør?
Denne ressursen kan også nås fra følgende Canvas-guider: