Dette dokumentet inneholder noen av de vanligste spørsmålene om YouTube Player for Education.
Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan du konfigurerer YouTube-filtre, kan du gå tilRessursdokument for tillatelsesliste for YouTube i Studio.
Generelle vanlige spørsmål
Når vil jeg se annonser i YouTube-videoene mine?
Alle eksisterende eller nye YouTube-videoer som legges til i Canvas kan vise annonser fra og med 31. oktober 2025 (merk: opprinnelig 22. september).
For YouTube-videoer som legges til i Canvas Studio, vil du ikke se annonser fordi Canvas Studio fra 1. september 2025 vil ha implementert YouTube Player for Education for alle utdanningskontoer.
Hvorfor skjer denne endringen nå?
I løpet av de siste årene har videoinnhold blitt en fast del av læringsmiljøer, og pengeinntjening fra dette innholdet har blitt stadig viktigere for disse skaperne, hvorav mange selv er lærere. Som et resultat har Google/YouTube utviklet sin modell og tilnærming til dette. Å bygge inn spilleren i Canvas Studio er vår beste løsning for å tilby en distraksjonsfri opplevelse under denne utviklede Google-modellen. Vi erkjenner at de som ikke bruker Canvas Studio sannsynligvis vil oppleve noen annonser når de viser YouTube-basert innhold. Igjen, dette er for å sikre at skaperne kan tjene penger på utdanningsinnholdet sitt.
Hvorfor er YouTube-spilleren for utdanning bare tilgjengelig for Canvas Studio?
Canvas samarbeider med over 1000 utdanningsteknologiske løsninger og er integrert med over 70 video- og samarbeidsverktøy. Canvas Studio er vårt sentrale knutepunkt for alle innholdsleverandører, og all innholdsleveringsteknologi, som YouTube Player for Education, ligger i Canvas Studio.
Hvordan vil videoopplevelsen endre seg for YouTube-videoer som ikke er i Canvas Studio?
For YouTube-videoer som ikke er i Canvas Studio, kan annonser vises fra 31. oktober 2025 (merk: opprinnelig 22. september).HvisYouTube-innholdsoverlegg-funksjonsalternativer aktivert, vil et meldingsoverlegg vises på YouTube-videoer i Canvas for å varsle seere om at annonser kan vises. Denne meldingen vises før videoen spilles av i nettleseren. I Canvas-mobilappene vil meldingen vises øverst på siden.
Hvordan kan en institusjon deaktivere meldingsoverlegget på YouTube-videoer i Canvas?
Administratoren kan la alternativet «YouTube-innholdsoverlegg» være deaktivert i kontoinnstillingene sine, som angitt iNotater for utrulling av lerret 24. september.
Hvis jeg ikke har Canvas Studio, hvordan kan jeg sørge for at annonsene er passende for elevene mine?
Instructure kontrollerer ikke annonsene som YouTube viser. For å beskytte brukere mot å bli vist upassende annonser mens de bruker YouTube i Canvas-instansen din, kan eieren av institusjonens domeneMerk institusjonens URL for behandling rettet mot barn.
Hvordan vet jeg om jeg har Canvas Studio?
Se vår guide omhvordan få tilgang til Canvas Studio.
Hvis jeg velger å bruke Canvas Studio, hvordan vil dere støtte meg i å migrere alt innholdet mitt?
Hvis du velger å bruke Canvas Studio, kan du se veiledningen vår omhvordanmigrere YouTube-videoer fra Canvas til StudioI tillegg jobber vi med et migreringsverktøy som hjelper deg med å flytte YouTube-innholdet ditt fra Canvas til Canvas Studio.Hvis du er interessert i å være en del av Early Adopter-programmet, som starter 15. august 2025, kan dufyll ut EAP-registreringsskjemaet.
Hvilken verdi tilfører YouTube Player for Education Canvas Studio?
Utdanningsspilleren er en fordel for institusjoner ved å tilby en sikker og distraksjonsfri YouTube-opplevelse på utdanningsområdet. Den nye integrasjonen introduserer unike funksjoner som er spesielt utviklet for utdanningsmiljøer. Seerne forblir anonyme for YouTube gjennom en «avlogget» visningstilstand. Denne integrasjonen lar også akademiske institusjoner som for øyeblikket begrenser tilgangen til standard YouTube-plattform, integrere YouTube-innhold i sine utdanningsressurser med større kontroll. I tillegg forblir YouTube-videoer annonse- og overleggsfrie for et distraksjonsfritt læringsmiljø. Med teksting som automatisk overføres fra YouTube til Canvas Studio, vil videoene forbli tilgjengelige.
Er Studios YouTube-spiller for utdanning kun tilgjengelig for utdanningskontoer?
Ja, Player for Education er kun reservert for akademisk bruk. Alle kunder som bruker Studio for utdanning (f.eks. K12- eller høyere utdanningskontoer) vil være kvalifisert for Player for Education. For bedriftskunder og offentlige kunder vil YouTube-videoer som legges til i Studio vises med den tradisjonelle YouTube-spilleren, ikke Player for Education.
Hvorfor bør jeg vurdere å kjøpe Canvas Studio?
I tillegg til personvernfordelene med Player for Education, tilbyr Canvas Studio distriktene et robust sett med verktøy for å lage og levere interaktive og tilgjengelige digitale læringsopplevelser. Canvas Studio gjør enveis, passiv video om til inkluderende, deltakende engasjement. Nylige forbedringer av Canvas Studio inkluderer:
- Muligheten til å ta skjermbilder og ta opp direkte med Studio Capture (for Chrome og Edge).
- Forbedrede administratormuligheter for bedre kontroll og utvidet analyse.
- Forenklet håndtering av videoinnhold med et nytt og moderne biblioteklayout.
- En skjult hurtigtast som åpner en fullstendig liste over snarveier til mediespilleren, noe som forbedrer tilgjengeligheten for alle.
- Adaptiv strømming for å sikre pålitelig tilgang til innhold, uavhengig av båndbredde, og for å forhindre uautorisert visning.
- Forbedringer i tekstredigereren, som gjør det enkelt å gjøre videoer tilgjengelige.
- Arkiverings- og gjenopprettingsfunksjonalitet.
Hvilken verdi gir det meg å ha innhold uten annonser?
Innhold uten annonser bidrar til å opprettholde et distraksjonsfritt læringsmiljø. YouTube-videoer som er innebygd i Studio forblir annonse- og overleggsfrie. Ingen før-ruller, ingen midt-ruller, ingen popup-vinduer. Bare ditt eget innhold, uten avbrudd.
Vil teksting fra YouTube-videoer være tilgjengelig i Canvas Studio?
Ja, teksting fra YouTube vil automatisk bli overført til Canvas Studio. Men vær oppmerksom på at den ikke kan redigeres. Alt YouTube-innhold som legges til 1. januar 2023 eller senere, vil ha teksting overført til Canvas Studio innen 1. september 2025. Innhold som legges til før 1. januar 2023, vil vise teksting innen 31. oktober 2025.
Vil eksisterende YouTube-videoer i Canvas Studio kreve migrering for å flyttes til Player for Education?
Nei, hvis en YouTube-video er lagt til i Canvas Studio, er det ingen ytterligere migrering nødvendig.
Vil denne endringen påvirke lagringsplassen min i Canvas Studio?
Nei, YouTube-videoer som er innebygd i Canvas Studio fungerer som lenker til YouTube. De er ikke hos oss, og derfor vil de ikke påvirke lagringsplassen din.
Hvilket domene bruker den nye YouTube-spilleren for utdanning?
Spilleren for utdanning strømmer innhold frayoutubeeducation.comdomene. Om nødvendig, sørg for at dette domenet er hvitelistet slik at videoer kan spilles av uten problemer.
Vil spilleren for utdanning fungere på alle enheter, plattformer eller nettlesere?
Utdanningsavspilleren er uavhengig av disse, slik at elevene kan nyte fordelene på alle enheter, plattformer og nettlesere de bruker.
Kan jeg legge inn ikke-oppførte YouTube-videoer med den nye Player For Education?
Ja, fra 1. oktober. Videoen må imidlertid startes for å kunne se teksting og velge den fra spilleren.
Vil endringen tre i kraft før 31. oktober, slik at institusjoner kan se effekten når YouTube-videoer kan spille av annonser?
Overlegget vil være tilgjengelig i både beta- og produksjonsmiljøer fra 24. september. Som standard vil det være deaktivert, slik at administratorer kan se hvordan det vil se ut før 31. oktober.
Hvordan påvirker dette YouTube-innhold som legges til i Studio, når det brukes med offentlige delingslenker eller i offentlige Canvas-kurs?
Offentlig delt YouTube-innhold vil ikke utnytte Player for Education. Den vil vise den vanlige YouTube-spilleropplevelsen, med teksting og potensielle distraksjoner/overlegg som kun kommer fra YouTube. Dette betyr at teksting lastet opp til innholdet i Studio IKKE vil være tilgjengelig når det vises via den offentlige lenken.
Jeg kan ikke velge en annen lyd for en YouTube-video som har to lydspor. Hvorfor?
Dette er en bekreftet begrensning fra YouTube. Vi vil se på emnet på nytt hvis de etter hvert implementerer støtte for det.
Vanlige spørsmål om migreringsverktøyet
Hva vil migreringsverktøyet gjøre?
Migreringsverktøyet hjelper deg med å finne og migrere YouTube-videoer som er innebygd i Canvas til Canvas Studio, noe som sikrer en distraksjonsfri opplevelse og støtte for teksting.
Når blir migreringsverktøyet tilgjengelig?
Migreringsverktøyet vil være tilgjengelig 1. september 2025, samtidig som YouTube Player for Education implementeres i Canvas Studio.
Hvem vil være den primære målgruppen for dette verktøyet?
Verktøyet vil primært være utviklet for lærere og vil være tilgjengelig i alle kurs. En migreringsprosess på kontonivå er ikke et hovedfokus.
Hvor finner jeg migreringsverktøyet i Canvas?
Verktøyet vil være tilgjengelig via kursnavigasjon.Vær oppmerksom på at verktøyet IKKE fungerer i betamiljøer, kun i produksjon.
Hvordan kan jeg aktivere migreringsverktøyet?
Fra 1. september kan funksjonen aktiveres under Funksjonsalternativer på kursnivå («YouTube-migreringsverktøyet»). Når den er aktivert, vil migreringsverktøyet vises i kursene hvis Studio oppdages.
Vil migreringsverktøyet støtte massemigrering?
I utgangspunktet nei. Massemigrering kan bli lagt til etter at den første bruken er overvåket.
Hvordan vil grensesnittet til migreringsverktøyet fungere?
Migreringsverktøyets grensesnitt vil gi et sentralisert dashbord der lærere kan finne og migrere alt innebygd YouTube-innhold i et gitt kurs.
Hvordan fungerer migreringsverktøyet for Blueprint-kurs?
Aktiver migreringsverktøyet i Blueprint-kurset og migrer de nødvendige YouTube-videoene. De tilknyttede kursene vil også bli migrert automatisk ved synkronisering, det er ikke nødvendig å følge opp dem én etter én.
Hvor vil migrerte videoer bli lagret?
Migrerte videoer vil bare vises i emnesamlingen. De vil ikke bli lagt til i ditt personlige Studio-bibliotek med mindre de legges inn på nytt manuelt.
Når blir teksting fra YouTube lagt til for de migrerte videoene mine?
Avhengig av den globale bruken av migreringsverktøyet, kan teksting vises umiddelbart eller det kan ta noen dager før den blir tilgjengelig.
Vil migreringsverktøyet også migrere videoer til det personlige biblioteket?
Nei, dette støttes for øyeblikket ikke gjennom migreringsverktøyet i et kurs, men du kan legge til YouTube-innhold i ditt personlige Studio-bibliotek manuelt om nødvendig.
Vil migreringsverktøyet beholde tidsstemplene for «start kl.»?
Nei. Migreringsverktøyet støtter ikke dette, men du kan legge inn videoer manuelt med tidsstempler om nødvendig.
Vil migreringsverktøyet fungere for de vanligste måtene YouTube-videoer kan legges til i innhold fra Canvas LMS? Dvs. (1) lenket, (2) innebygd og (3) YouTube LTI?
Migreringsverktøyet vil fungere med det innebygde innholdet (når den faktiske innebygde koden fra YouTube limes inn) og for videoer lagt til via YouTube LTI. Direktelenker (https://www.youtube.com/watch?v=...) åpne YouTube i en ny fane, ikke spill den av i Canvas, slik at de ikke konverteres.
Migreringsverktøyet vises ikke etter at jeg har aktivert alternativet for kursnivåfunksjoner. Hva bør jeg gjøre?
Dette kan skje når en administrator som ikke er registrert i kursene aktiverer verktøyet. Mens vi jobber med løsningen, er en midlertidig løsning for å få tilgang til verktøyet fra nettleseren å legge til /youtube_migration på slutten av URL-en. For eksempel: [canvas domain].com/courses/[course number]/youtube_migrasjon.
Hva er grunnene til at YouTube-videoer ikke kan migreres?
Vi har identifisert tre grunner til at en video kanskje ikke migreres:
- Videoen er satt tilPrivatsiden den ble innebygd. Lær om forskjellen på privat og ikke-oppført YouTube-innholdher.
- Videoen har blittUtilgjengelig. Vanligvis betyr dette at videoen har blitt slettet siden den ble innebygd.
- Videoen er innebygd som en del av enYouTube-spillelisteDette er for øyeblikket oppdaget, og vi støtter ingen måte å migrere det på, men vi følger med på tilbakemeldinger om dette.
Migreringsverktøyet viser ikke YouTube-videoer i oppgaver der innleveringstypen er et eksternt verktøy?
Det er en kjent begrensning, og vi undersøker problemet for tiden. I mellomtiden må disse YouTube-videoene migreres manuelt.
Denne ressursen kan også nås fraHvordan migrerer jeg innebygde YouTube-videoer i Canvas til Studio-innhold for distraksjonsfri visning?veileder.