Det här dokumentet innehåller några av de vanligaste frågorna om YouTube Player for Education.
För mer information om hur du konfigurerar YouTube-filter, besökResursdokument för Studio YouTube-godkännandelista.
Allmänna vanliga frågor
När kommer jag att se annonser i mina YouTube-videor?
Alla befintliga eller nya YouTube-videor som läggs till i Canvas kan komma att visa annonser från och med den 31 oktober 2025 (obs: ursprungligen den 22 september).
För alla YouTube-videor som läggs till i Canvas Studio kommer du inte att se annonser eftersom Canvas Studio från och med den 1 september 2025 kommer att ha implementerat YouTube Player for Education för alla utbildningskonton.
Varför sker denna förändring nu?
Under de senaste åren har videoinnehåll blivit en viktig del av lärmiljöer och intäktsgenerering av det innehållet har blivit allt viktigare för dessa skapare, varav många själva är lärare. Som ett resultat har Google/YouTube utvecklat sin modell och sitt tillvägagångssätt för detta. Att bädda in spelaren i Canvas Studio är vår bästa lösning för att erbjuda en distraktionsfri upplevelse under denna utvecklade Google-modell. Vi inser att de som inte använder Canvas Studio sannolikt kommer att uppleva vissa annonser när de visar YouTube-baserat innehåll. Återigen, detta är för att säkerställa att skapare kan tjäna pengar på sitt utbildningsinnehåll.
Varför är YouTube Player for Education bara tillgänglig för Canvas Studio?
Canvas samarbetar med över 1 000 utbildningslösningar och är integrerat med över 70 video- och samarbetsverktyg. Canvas Studio är vår centrala hubb för alla innehållsleverantörer, och all innehållslevererande teknik, som YouTube Player for Education, finns i Canvas Studio.
Hur kommer videoupplevelsen att förändras för YouTube-videor som inte finns i Canvas Studio?
För YouTube-videor som inte finns i Canvas Studio kan annonser visas från och med den 31 oktober 2025 (obs: ursprungligen den 22 september).OmAlternativ för YouTube-innehållsöverlagringär aktiverat visas ett meddelandeöverlägg på YouTube-videor i Canvas för att varna tittarna om att annonser kan visas. Det här meddelandet visas innan videon spelas upp i webbläsaren. I Canvas mobilappar visas meddelandet högst upp på sidan.
Hur kan en institution inaktivera meddelandeöverlägget på YouTube-videor i Canvas?
Administratören kan lämna alternativet "YouTube Content Overlay" inaktiverat i sina kontoinställningar, enligt vad som anges iAnteckningar för implementering av Canvas den 24 september.
Om jag inte har Canvas Studio, hur kan jag se till att annonserna är lämpliga för mina elever?
Instructure kontrollerar inte vilka annonser som YouTube visar. För att skydda användare från att se olämpliga annonser när de använder YouTube i din Canvas-instans kan ägaren till din institutions domäntagga din institutions URL för behandling av innehåll riktat mot barn.
Hur vet jag om jag har Canvas Studio?
Se vår guide omhur man får tillgång till Canvas Studio.
Om jag väljer att använda Canvas Studio, hur kommer ni att stödja mig i att migrera allt mitt innehåll?
Om du väljer att använda Canvas Studio kan du läsa vår guide omhur manmigrera YouTube-videor från Canvas till StudioDessutom arbetar vi på ett migreringsverktyg som hjälper dig att flytta ditt YouTube-innehåll i Canvas till Canvas Studio.Om du är intresserad av att delta i Early Adopter-programmet som startar den 15 augusti 2025 kan dufyll i EAP-registreringsformuläret.
Vilket värde tillför YouTube Player for Education Canvas Studio?
Utbildningsspelaren gynnar institutioner genom att erbjuda en säker och distraktionsfri YouTube-upplevelse i utbildningsmiljö. Den nya integrationen introducerar unika funktioner som är speciellt utformade för utbildningsmiljöer. Tittare förblir anonyma på YouTube genom ett "utloggat" visningsläge. Denna integration gör det också möjligt för akademiska institutioner som för närvarande begränsar åtkomsten till den vanliga YouTube-plattformen att integrera YouTube-innehåll i sina utbildningsresurser med större kontroll. Dessutom förblir YouTube-videor reklam- och överläggsfria för en distraktionsfri inlärningsmiljö. Med textning som automatiskt överförs från YouTube till Canvas Studio kommer videorna att förbli tillgängliga.
Är Studios YouTube Player for Education endast tillgänglig för Edu-konton?
Ja, Player for Education är endast reserverad för akademiskt bruk. Alla kunder som använder Studio för utbildning (dvs. K12- eller högre utbildningskonton) kommer att vara berättigade till Player for Education. För företags- och myndighetskunder kommer YouTube-videor som läggs till i Studio att visas med den traditionella YouTube-spelaren, inte Player for Education.
Varför ska jag överväga att köpa Canvas Studio?
Utöver de integritetsfördelar som Player for Education ger, erbjuder Canvas Studio skoldistrikten en robust uppsättning verktyg för att skapa och leverera interaktiva och tillgängliga digitala lärandeupplevelser. Canvas Studio förvandlar envägs, passiv video till inkluderande, deltagande engagemang. Nyligen publicerade förbättringar av Canvas Studio inkluderar:
- Möjligheten att skärmdumpa och spela in direkt med Studio Capture (för Chrome och Edge).
- Förbättrade administratörsfunktioner för bättre kontroll och utökad analys.
- Förenklad hantering av videoinnehåll med en ny och modern bibliotekslayout.
- En dold kortkommando som öppnar en fullständig lista med genvägar till mediaspelaren, vilket förbättrar tillgängligheten för alla.
- Adaptiv streaming för att säkerställa pålitlig åtkomst till innehåll, oavsett bandbredd, och för att förhindra obehörig visning.
- Förbättringar av textredigeraren, vilket gör det enkelt att göra videor tillgängliga.
- Arkiverings- och återställningsfunktioner.
Vilket värde erbjuder innehåll utan annonser mig?
Innehåll utan annonser hjälper till att upprätthålla en distraktionsfri inlärningsmiljö. YouTube-videor som bäddas in via Studio förblir reklam- och överlagringsfria. Inga prerolls, inga midrolls, inga popup-fönster. Bara ditt innehåll, utan avbrott.
Kommer textning från YouTube-videor att vara tillgänglig i Canvas Studio?
Ja, textning från YouTube kommer automatiskt att överföras till Canvas Studio. Observera dock att den inte kan redigeras. Allt YouTube-innehåll som läggs till den 1 januari 2023 eller senare kommer att ha textning överförd till Canvas Studio senast den 1 september 2025. Innehåll som läggs till före den 1 januari 2023 kommer att visa textning senast den 31 oktober 2025.
Kommer befintliga YouTube-videor i Canvas Studio att kräva någon migrering för att flyttas till Player for Education?
Nej, om en YouTube-video har lagts till i Canvas Studio krävs ingen ytterligare migrering.
Kommer den här ändringen att påverka mitt lagringsutrymme i Canvas Studio?
Nej, YouTube-videor som är inbäddade i Canvas Studio fungerar som länkar till YouTube. De är inte värd för oss, därför påverkar de inte din lagring.
Vilken domän använder den nya YouTube Player for Education?
Player for Education streamar innehåll frånyoutubeeducation.comdomän. Om det behövs, se till att den här domänen är vitlistad så att videor kan spelas upp utan problem.
Kommer Player for Education att fungera på alla enheter, plattformar eller webbläsare?
Utbildningsspelaren är oberoende av dessa, så eleverna kan dra nytta av dess fördelar på vilken enhet, plattform och webbläsare de än använder.
Kan jag bädda in olistade YouTube-videor med den nya Player For Education?
Ja, från och med 1 oktober. Videon måste dock spelas upp för att man ska kunna se textning och välja den från spelaren.
Kommer ändringen att träda i kraft före den 31 oktober, så att institutioner kan se effekten när YouTube-videor kan komma att spela upp annonser?
Överlägget kommer att vara tillgängligt i både beta- och prod-miljöer från och med den 24 september. Som standard är det inaktiverat, vilket gör att administratörer kan se hur det kommer att se ut före den 31 oktober.
Hur påverkar detta YouTube-innehåll som läggs till i Studio, när det används med offentliga delningslänkar eller i offentliga Canvas-kurser?
Offentligt delat YouTube-innehåll kommer inte att använda Player for Education. Det kommer att visa den vanliga YouTube-spelarupplevelsen, med textning och eventuella distraktioner/överlägg som endast kommer från YouTube. Det betyder att textning som laddas upp till innehållet i Studio INTE kommer att vara tillgänglig när den visas via den offentliga länken.
Jag kan inte välja ett annat ljudspår för en YouTube-video som har dubbla ljudspår. Varför?
Detta är en bekräftad begränsning från YouTube. Vi kommer att återkomma till ämnet om de så småningom implementerar stöd för det.
Vanliga frågor om migreringsverktyget
Vad kommer migreringsverktyget att göra?
Migreringsverktyget hjälper dig att hitta och migrera YouTube-videor som är inbäddade i Canvas till Canvas Studio, vilket säkerställer en störningsfri upplevelse och stöd för textning.
När kommer migreringsverktyget att vara tillgängligt?
Migreringsverktyget kommer att vara tillgängligt den 1 september 2025, samtidigt som YouTube Player for Education kommer att implementeras i Canvas Studio.
Vem kommer att vara den primära målgruppen för det här verktyget?
Verktyget kommer främst att vara utformat för lärare och kommer att finnas tillgängligt i alla kurser. En migreringsprocess på kontonivå är inte ett primärt fokus.
Var hittar jag migreringsverktyget i Canvas?
Verktyget kommer att vara tillgängligt via kursnavigering.Observera att verktyget INTE fungerar i betamiljöer, endast i produktion.
Hur kan jag aktivera migreringsverktyget?
Från och med den 1 september kan funktionen aktiveras under kursnivåns funktionsalternativ ("YouTube Migration Tool"). När den är aktiverad visas migreringsverktyget i kurserna om Studio upptäcks.
Kommer migreringsverktyget att stödja massmigrering?
Initialt nej. Massmigrering kan läggas till efter att den initiala användningen övervakats.
Hur kommer migreringsverktygets gränssnitt att fungera?
Migreringsverktygets gränssnitt kommer att tillhandahålla en centraliserad instrumentpanel där lärare kan hitta och migrera allt inbäddat YouTube-innehåll i en given kurs.
Hur fungerar migreringsverktyget för Blueprint-kurser?
Aktivera migreringsverktyget i Blueprint-kursen och migrera de nödvändiga YouTube-videorna. De tillhörande kurserna migreras också automatiskt vid synkronisering, du behöver inte följa upp dem en efter en.
Var kommer migrerade videor att lagras?
Migrerade videor visas endast i kurssamlingen. De läggs inte till i ditt personliga Studio-bibliotek om de inte bäddas in manuellt.
När kommer textning från YouTube att läggas till för mina migrerade videor?
Beroende på den globala användningen av migreringsverktyget kan textning visas omedelbart eller det kan ta några dagar innan den blir tillgänglig.
Kommer migreringsverktyget även att migrera videor till det personliga biblioteket?
Nej, detta stöds för närvarande inte via migreringsverktyget i en kurs, men du kan lägga till YouTube-innehåll i ditt personliga Studio-bibliotek manuellt om det behövs.
Kommer migreringsverktyget att behålla tidsstämplar för "starta vid"?
Nej. Migreringsverktyget stöder inte detta, men du kan manuellt bädda in videor med tidsstämplar om det behövs.
Kommer migreringsverktyget att fungera för de vanligaste sätten som YouTube-videor kan läggas till i Canvas LMS-innehåll? Dvs. (1) länkade, (2) inbäddade och (3) YouTube LTI?
Migreringsverktyget fungerar med det inbäddade innehållet (när den faktiska inbäddningskoden från YouTube klistras in) och för videor som läggs till via YouTube LTI. Direktlänkar (https://www.youtube.com/watch?v=...) öppna YouTube i en ny flik, spela inte upp det i Canvas, så de konverteras inte.
Migreringsverktyget visas inte efter att alternativet för kursnivå aktiverats. Vad ska jag göra?
Detta kan hända när en administratör som inte är inskriven i kurserna aktiverar verktyget. Medan vi arbetar med lösningen finns det en lösning för att komma åt verktyget från webbläsaren genom att lägga till /youtube_migration i slutet av URL:en. Till exempel: [canvas domain].com/courses/[course number]/youtube_migration.
Vilka är anledningarna till att YouTube-videor inte migreras?
Vi har identifierat tre anledningar till varför en video kan misslyckas med att migrera:
- Videon har ställts in påPrivatsedan det bäddades in. Läs om skillnaden mellan privat och olistat YouTube-innehållhär.
- Videon har blivitInte tillgängligVanligtvis betyder detta att videon har raderats sedan den bäddades in.
- Videon är inbäddad som en del av enYouTube-spellistaDetta har för närvarande upptäckts och vi stöder inte något sätt att migrera det, men vi håller utkik efter feedback om detta.
Migreringsverktyget visar inte YouTube-videor i uppgifter där inlämningstypen är ett externt verktyg?
Det är en känd begränsning och vi undersöker för närvarande problemet. Under tiden måste dessa YouTube-videor migreras manuellt.
Denna resurs kan också nås frånHur migrerar jag inbäddade YouTube-videor i Canvas till Studio-innehåll för störningsfri visning?guide.