Det finns många sätt att dela eller distribuera innehåll från en kurs till andra kurser i Canvas.Nedan hittar du några användbara länkar som hjälper dig att komma igång med de olika delningsalternativen.DirektdelningHur skickar jag ett meddelande till en annan lärare?Hur skickar jag en uppgift till en annan lärare?Hur skickar jag en diskussion till en annan lärare?Hur skickar jag en sida till en annan lärare?Hur skickar jag ett quiz till en annan lärare?Hur hanterar jag innehåll som delats med mig från andra användare?Exportera eller importera kursinnehållHur exporterar jag en Canvas-kurs?Hur importerar jag ett exportpaket för Canvas-kurser?Hur väljer jag specifikt innehåll som en del av en kursimport?Blueprint-kurserHur aktiverar jag en kurs som en Blueprint-kurs som administratör?Hur kopplar jag som administratör en kurs till en Blueprint-kurs?Hur låser jag kursobjekt i en Blueprint-kurs som administratör?Hur synkroniserar jag kursinnehåll i en Blueprint-kurs som administratör?Hur kan jag som administratör visa synkroniseringshistoriken för en Blueprint-kurs?Hur hanterar jag innehåll för en kurs som är kopplad till en Blueprint-kurs?KursmallarHur aktiverar jag en kurs som en kursmall?Hur väljer jag en kursmall i ett konto?Canvas CommonsCanvas Commons-guider Vad är Canvas Commons?Ytterligare informationFör mer information om skillnader och likheter för att distribuera innehåll från en kurs till flera kurser, seJämförelse av kursinnehållsdistributionresurs. Den resursen jämför och kontrasterar blueprint-kurser, Canvas Commons och kursmallar. Den ger också förslag och exempel på hur varje verktyg kan användas i Canvas.