Dit document bevat een overzicht van de meest voorkomende foutcodes die gebruikers kunnen tegenkomen bij het teruggeven van cijfers aan het SIS-systeem. Naast de tekst van elke foutcode kunnen de beschrijvingen ook een uitleg bevatten over de oorzaak van de fout, suggesties voor het oplossen van het probleem en eventuele beschikbare bronnen die kunnen helpen bij het verhelpen ervan.
Als Canvas een foutcode weergeeft die hier niet wordt vermeld, neem dan contact op met de Canvas-ondersteuning om de fout te melden.
Foutcodes voor het teruggeven van cijfers aan Aeries
Beoordelingscategorie niet gevonden
Foutmelding:
- Beoordelingscategorie [xxxxxx] niet gevonden in OneRoster voor [xxxxxx].
- Zorg ervoor dat de categorieën van je opdrachten overeenkomen in OneRoster en Canvas.
- De beschikbare beoordelingscategorieën zijn: [xxxxxxx]
Wat het betekent | Hoe los ik dit op? | Bronnen |
|---|
De namen van de opdrachtengroepen in Canvas komen niet overeen met de categorieën in het Aeries-cijferboek. | - Verplaats de opdracht in Canvas naar een opdrachtgroep die overeenkomt met een categorienaam in het Aeries-cijferboek.
- Opnieuw synchroniseren met [SIS].
| |
Cijferlijstnummer komt niet overeen
Foutmelding:
- Het cijfernummer komt niet overeen.
|---|
De cijferlijsten van Canvas en Aeries zijn niet langer aan elkaar gekoppeld. | - Beheerders, verwijder de integratiegegevens voor de cursus in Canvas.
- Herschrijf de cijfers vanuit het Canvas-cijferboek.
| Cijfers synchroniseren van Canvas naar Aeries |
Interne serverfout
Foutmelding:
|---|
Er is momenteel geen betekenis gespecificeerd. Opmerking:Deze fout moet in Aeries worden onderzocht. | Neem contact op met de Aeries-ondersteuning om de fout te melden. | Aeries Support login |
Ongeldig toewijzings-ID
Foutmelding:
- Ongeldige toewijzings-ID (lineItem sourcedId is ongeldig).
|---|
De cijferlijsten van Canvas en Aeries zijn niet langer aan elkaar gekoppeld. | - Beheerders, verwijder de integratiegegevens voor de cursus in Canvas.
- Herschrijf de cijfers vanuit het Canvas-cijferboek.
Meerdere overeenkomsten gevonden
Foutmelding:
- Meerdere overeenkomsten gevonden voor "[xxxxxx]" verschuldigd op [xx/xx/xxxx] in OneRoster.
|---|
Er bestaat al een opdracht in Aeries met dezelfde naam en deadline. | - Verwijder in Aeries beide kopieën van de opdracht.
- Synchroniseer in Canvas opnieuw met SIS.
Deze student hoort hier niet thuis.
Foutmelding:
- Deze leerling hoort niet thuis in het cijferoverzicht.
|---|
De student wordt niet toegevoegd aan het Aeries-cijferboek. Aeries-cijferboeken houden een aparte lijst bij van studenten, los van de secties waaraan ze zijn gekoppeld. | - Voeg de leerling in Aeries toe aan je cijferlijst.
Opdracht toevoegen lukt niet
Foutmelding:
- Het lukt niet om een opdracht toe te voegen omdat er meer dan één cijferlijst is. Corrigeer uw cijferlijsten en probeer het opnieuw.
|---|
Aeries heeft meerdere cijferlijsten gekoppeld aan deze sectie. Het systeem kon niet bepalen aan welke cijferlijst de opdracht moest worden toegevoegd. | - Controleer in Aeries of elke sectie slechts aan één cijferlijst is gekoppeld. (Neem voor hulp contact op met uw lokale beheerder of de Aeries-ondersteuning.)
| |
Cijferlijstgedeelte niet gevonden
Foutmelding:
- De categorieën in het Aeries-cijferboek komen niet overeen met de categorieën in Canvas.
|---|
Aeries heeft meerdere cijferlijsten gekoppeld aan deze sectie. Het systeem kon niet bepalen aan welke cijferlijst de opdracht moest worden toegevoegd. | Controleer de optie "Synchroniseren met SIS-categorieën" en zorg ervoor dat ze allemaal gekoppeld/gesynchroniseerd zijn. | |
De categorieën in het Aeries-cijferboek komen niet overeen met de categorieën in Canvas. | Controleer de "SIS-categorieën synchroniseren" en zorg ervoor dat ze allemaal gekoppeld/gesynchroniseerd zijn. | |
Aspen Grade Passback-foutcodes
Foutmelding:
- Beoordelingscategorie "[Naam van de Canvas-opdrachtgroep]" niet gevonden in Aspen voor opdracht "[naam van de opdracht]". Zorg ervoor dat uw opdrachtcategorieën/groepen overeenkomen in Aspen en Canvas. Beschikbare beoordelingscategorieën voor de cursus [Sectie SIS ID] zijn:
|---|
De namen van de Canvas-opdrachtgroepen en de beoordelingscategorieën in Aspen komen niet overeen. | - Controleer of de namen van de Canvas-opdrachtgroepen overeenkomen met de Aspen-cijfercategorieën.
- Synchroniseer de cijfers in Canvas opnieuw met SIS.
| |
In Canvas bevat een van je cursusonderdelen geen studenten die via SIS zijn ingeschreven, of het onderdeel bevat helemaal geen studenten. | - Verwijder in Canvas de sectie zonder SIS-ingeschreven studenten.Opmerking:In dit gedeelte kunnen ook alleen de docent en de leerling die de toets aflegt aanwezig zijn.
- Synchroniseer de cijfers opnieuw met SIS.
| |
Gegeven type cijferlijstkolom
Foutmelding:
- Aangezien GradebookColumnType geen standaard GradeScale heeft
|---|
In Aspen heeft de categorie 'opdracht' geen beoordelingsschaal. | - Voeg in Aspen een beoordelingsschaal toe aan alle opdrachtcategorieën.
- Synchroniseer in Canvas de cijfers opnieuw vanuit het Canvas-cijferboek naar Aspen.
| Aspen Gradebook Guide—Cijferschalen |
Geen zorgen: Bron niet gevonden
Foutmelding:
|---|
Er is een fout opgetreden bij uw Canvas Aspen-integratie. | Meld de fout aan het Canvas SIS-team. | |
Validatie-uitzondering
Foutmelding:
- com.follett.fss.vithar.core.ValidationException:
- ‘variabele’ is geen geldige waarde voor java.math.BigDecimal
|---|
In Aspen is er geen vastgestelde beoordelingsschaal in je cijferlijst. | Meld de fout aan het Canvas SIS-team. | |
Foutcodes voor Focus Grade Passback
404-fout: API-route niet gevonden
Foutmelding:
- {"request_id":11410981,"status":404,"error":"API-route niet gevonden: GET /results/[id]/[id]}
|---|
Er is een fout opgetreden bij het bekijken van de resultaten via het API-eindpunt. Opmerking: Deze fout heeft geen invloed op de teruggave van cijfers. | U kunt deze foutmelding negeren. | |
422 Fout: Ongeldige vervaldatum
Foutmelding:
- "Request_id": [xxxxxxx] ,"status":422,"error Ongeldige opdrachtcategorie voor de deadline: [xx/xx/xxxx]"
|---|
De genoemde opdrachten maken deel uit van een afgesloten beoordelingsperiode in Focus. Opmerking: Deze fout heeft geen invloed op de teruggave van cijfers. | Schakel de synchronisatie met SIS voor deze opdracht uit. | Canvas-opdrachten selecteren om te synchroniseren met Focus |
Opdracht niet gevonden
Foutmelding:
- Toewijzing niet gevonden: [opdrachtnaam]
|---|
De opdracht is verwijderd uit Focus. | - Beheerders, wis de integratiegegevens voor de Canvas-cursus. Gebruik een Postman API-aanroep met:
- toewijzing[integratiegegevens]={"4ea3e8e0-a640-4147-87ad-aa993e13cda4": "d16eed55-80bd-44c0-8a33-895a11efea67"}
- Synchroniseer de cijfers in Canvas opnieuw met Focus.
| Cijfers synchroniseren van Canvas naar Focus |
Vervaldatum niet gevonden
Foutmelding:
- De deadline voor de opdracht kan niet worden gevonden [opdrachtnaam], overslaan
|---|
In Canvas staat er bij elke opdracht geen deadline vermeld voor alle studenten. | - Voeg in Canvas een deadline voor "Alle anderen" toe aan de opdracht.
| |
In Canvas liggen sommige inleverdata van opdrachten te ver in het verleden. | - Schakel in Canvas de optie 'Synchroniseren met SIS' uit voor alle opdrachten waarvan de cijfers niet langer gesynchroniseerd hoeven te worden.
| |
Foutmelding:
- Beoordelingscategorie [xxxxxx] niet gevonden in OneRoster voor [xxxxx].
- Zorg ervoor dat de categorieën/groepen van uw opdrachten overeenkomen in OneRoster en Canvas.
- Beschikbare beoordelingscategorieën voor de les [xxxxx] Zijn: [xxxxxxx]
|---|
De namen van de Canvas-opdrachtgroepen komen niet overeen met de categorieën in het Focus-cijferboek. | - Verplaats de opdracht in Canvas naar een opdrachtengroep die overeenkomt met de naam van een Focus-cijfercategorie.
| |
Foutcodes voor het doorgeven van cijfers aan Infinite Campus
De opdracht kan niet worden aangemaakt.
Foutmelding:
- Opdracht met app-ID [xxxxxx] kan niet worden aangemaakt voor een sectie met een lege app-ID
|---|
In Canvas heeft de betreffende sectie geen SIS-ID. | - Verwijder in Canvas handmatig aangemaakte secties.
- Synchroniseer de cijfers in Canvas opnieuw met Infinite Campus.
| |
Fout in toewijzingsdatums
Foutmelding:
- De inleverdata van de opdrachten vallen buiten de periodes waarin deze cursus wordt gegeven.
|---|
De inleverdata van opdrachten vallen buiten de cursusdata. | - Pas in Canvas de inleverdatum van de opdracht aan.
| |
Fout bij het exporteren van de cijfers van de opdrachten
Foutmelding:
- ASSIGNMENT_SCORES_EXPORT - [xxxxxx] - tekst
|---|
Deze opdracht heeft geen deadline. | - Voeg in Canvas de inleverdatum van de opdracht toe of werk deze bij.
| |
Export-PUT voor OneRoster-fout bij toewijzingsscores
Foutmelding:
- ASSIGNMENT_SCORES_EXPORT - 59a62ebe-7a3a-49cf-8a8e-bc563adba188 -
- PUT voor ONEROSTER: Resultaat[resultaat/resultaten] voor "[xxxxxxx]" mislukte met HTTP-status:
- 401 met: [{"codeMajorFAILUREseverityERRORcodeMinorUNAUTHORIZEDdescription":
- "Gebruiker niet geautoriseerd."
|---|
Er is momenteel geen betekenis gespecificeerd. | - Verwijder de vermelde opdracht in Infinite Campus.
- Synchroniseer in Canvas de cijfers opnieuw met Infinite Campus.
- Als de fout aanhoudt, neem dan contact op met het Canvas SIS-ondersteuningsteam.
| Cijfers synchroniseren van Canvas naar Infinite Campus |
Canvas-inzending kan niet worden geëxporteerd in dit gedeelte.
Foutmelding:
- Kan Canvas-inzending in selectie XXXXXX niet exporteren
- opdracht XXXXXXXX voor leerling XXXXXXXX
|---|
In Canvas wordt er geen cijfer voor de student weergegeven in het cijferoverzicht. Bij eerdere synchronisaties werd er wel een cijfer weergegeven. Opmerking:Dit zou geen invloed mogen hebben op andere cijfers die op Infinite Campus worden geplaatst. | - Bekijk in Canvas de cijfergeschiedenis om een actuele, nog niet beoordeelde score te vinden.
- In Canvas,OF:
- Voer een cijfer voor de opdracht in voor de leerling.OF
- Schakel de synchronisatie met SIS voor deze opdracht uit.
| |
Klas of beoordelingsperiode kon niet worden vastgesteld.
Foutmelding:
- Het is niet mogelijk om de klas of beoordelingsperiode voor dit item vast te stellen.
|---|
De deadlines voor de opdrachten vallen buiten de beoordelingsperiode van Infinite Campus. | - Controleer in Infinite Campus de datums van de beoordelingsperiodes.
- Werk in Canvas de inleverdatum van de opdracht bij.
| |
Wisselfout
Foutmelding:
- EXCHANGE_ERROR_NON_RETRYABLE - [xxx-xxx-xxx] -
- HTTP-antwoord HTTP/1.1 403 Forbidden-antwoord:
- 403 Verboden (Snelheidslimiet overschreden)
|---|
De limiet voor het aantal aanvragen via Canvas is overschreden. | Beheerders, meld de fout aan het Canvas SIS-ondersteuningsteam voor verder onderzoek. | |
De synchronisatietaak is verlopen.
Foutmelding:
- Een gegevenssynchronisatietaak is verlopen en geannuleerd.
|---|
Het plaatsen van de cijfers duurde te lang en de taak is verlopen. | - Synchroniseer de cijfers in Canvas opnieuw met Infinite Campus.
- Als de fout zich blijft voordoen, neem dan contact op met het Canvas SIS-ondersteuningsteam.
| Cijfers synchroniseren van Canvas naar Infinite Campus |
PUT voor OneRoster-fout
Foutmelding:
- PUT voor ONEROSTER:Result[result/results] voor “s[xxxx]” mislukte met HTTP-status: 422 met: [{“codeMajor”:“FAILURE”,“severity”:“ERROR”,“codeMinor”:“INVALID DATA”,“description”:“Resultaat geweigerd. Noch ‘score’ noch ‘metadata.ext_infiniteCampus_scoreGrade’ is gevuld.“}]
|---|
De synchronisatie omvat een opdracht zonder score die eerder wel met een score was gesynchroniseerd. Opmerking:Deze fout verhindert niet dat de cijfers van andere opdrachten correct worden verwerkt. | - In Canvas kun je via de cijfergeschiedenis de opdracht met het aangepaste cijfer vinden.Opmerking:De cijfergeschiedenis toont een "Huidige" score van leeg.
- Voer een score in voor de opdracht of schakel de synchronisatie met SIS voor de opdracht uit.
| |
Score kan niet worden verwerkt.
Foutmelding:
- Kan score voor [ niet verwerkenxxxxx]; ontbrekend attribuut "assignment_source_id"
|---|
Deze opdracht heeft geen deadline. | - Voeg in Canvas de inleverdatum van de opdracht toe of werk deze bij.
- Herstel de synchronisatie met Infinite Campus.
| |
De opdracht heeft verschillende inleverdata. Opmerking:Het teruggeven van cijfers ondersteunt geen gedifferentieerde inleverdata. | - Controleer in Canvas of de opdracht een deadline heeft van "Iedereen" voor de cursus of sectie.
- Herstel de synchronisatie met Infinite Campus.
| |
Pinnacle Grade Passback-foutcodes
Foutmelding:
- De deadline voor de opdracht "[ kan niet worden gevondenopdrachtnaam]", overslaan
|---|
De deadline voor deze opdracht is ongeldig. Opmerking:Deze fout verhindert niet dat cijfers van Canvas naar Pinnacle worden gesynchroniseerd. | - Controleer in Canvas of de opdracht een inleverdatum heeft van 'Iedereen' of 'Iedereen behalve jij'.
- Synchroniseer de cijfers in Canvas opnieuw met Pinnacle.
| Beheer de details van de opdracht |
Foutcode 400: Ongeldige vervaldatum
Foutmelding:
- "errors":[{"errorCode":400,"codeMajorfailureseverityerrorcodeMinorinvaliddatadescriptionKon geen cijferlijsttermijn vinden op basis van de vervaldatum."}]
|---|
De inleverdatum van de opdracht valt buiten de periodes die in het Pinnacle-cijferboek worden vermeld. | - Controleer in Canvas of de inleverdatum van de opdracht binnen de periode valt die in het Pinnacle-cijferboek is aangegeven.
- Synchroniseer de cijfers in Canvas opnieuw met Pinnacle.
| Beheer de details van de opdracht |
Foutcodes voor het teruggeven van cijfers in PowerSchool-PowerTeacher Pro
Fout 400: Kan geen opdracht aanmaken
Foutmelding:
- COLLECTION_GENERIC - 71608256-b2d7-450f-a7cb-5349af35977d - Kan toewijzing niet maken [xxxx]; Reden: HTTP-antwoord HTTP/1.1 400 Bad Request-antwoord: {"messageValidatiefoutenerrors":[{"resourcefieldassignmentsection.namecodeWaarde mag niet meer dan 50 tekens bevatten.}]}
|---|
De naam van de opdracht is langer dan 50 tekens. Opmerking:Het is aan te raden om opdrachtnamen te gebruiken die maximaal 30 tekens lang zijn. | - Wijzig in Canvas de naam van de opdracht zodat deze maximaal 50 tekens bevat.
- Synchroniseer in Canvas de Canvas-cijfers opnieuw met PowerSchool.
| |
403-fout: Verboden snelheidslimiet
Foutmelding:
- EXCHANGE_ERROR_NON_RETRYABLE -[xxx-xxx-xxx] - HTTP-antwoord HTTP/1.1 403 Forbidden-antwoord: 403 Forbidden (Rate Limit Exceeded)
Wat het betekent | Hoe los ik dit op?
| Bronnen |
|---|
De limiet voor het aantal aanvragen via Canvas is overschreden. | Neem contact op met het Canvas SIS-ondersteuningsteam om deze fout te melden. | |
403-fout: Gebruiker geeft geen les in de betreffende sectie.
Foutmelding:
- Reden: HTTP-antwoord HTTP/1.1 403 Forbiddenresponse: {"message:Gebruiker geeft geen les in deze sectie of heeft niet de gevraagde toestemming: BEWERKEN"}
|---|
De instructeur is niet gekoppeld aan de geïmporteerde categorieën. | - Importeer de PowerSchool-cijfercategorieën opnieuw in Canvas.Opmerking:Mogelijk moet u de bestaande categorieën verwijderen.
| |
404-fout: Niet gevonden
Foutmelding:
- 404 Niet gevonden-reactie: {"message":"Query 'com.instructure.schools.get_actual_score_grade_scale_dcid' niet gevonden"}; Fout bij het ophalen van de DCID van de cijferschaal voor sectie [xxxxxx]
|---|
In het beheerdersgedeelte van PowerSchool zijn de instellingen voor 'Cijferschaal' leeg in plaats van 'Hetzelfde als cursus'. | - Beheerders, controleer in de PowerSchool-beheerconsole de instelling voor de schaal van de leerjaren.
- Sectie-instellingen openen.
- Zoek het gedeelte met de instellingen voor de schaalverdeling.
- Controleer of de instelling voor de cijferschaal leeg is (in plaats van "Hetzelfde als cursus").
- Beheerders, zoek de probleemsectie in PowerSchool.
- Voeg aan uw PowerSchool-URL het volgende toe: “admin/sections/home.htm”
- Zoek het probleemgedeelte op.
Synchroniseer in Canvas de Canvas-cijfers opnieuw met PowerSchool. | Cijfers synchroniseren van Canvas naar PowerSchool |
409 Fout: Werkelijke scorecijferschaal-ID
Foutmelding:
- COLLECTION_GENERIC - [xxxxxx] - HTTP-antwoord HTTP/1.1 409 Conflict-antwoord: {“message”:“ActualScoreGradeScaleId 1 is niet geldig voor sectie met ID: [xxxxx]
|---|
In PowerSchool wordt een aangepaste beoordelingsschaal voor de cursus geselecteerd. Opmerking:De door PowerSchool ontwikkelde aangepaste cijferschalen worden niet ondersteund voor het doorgeven van cijfers. | - Verwijder in PowerSchool de aangepaste cijferschaal.
| Cijfers synchroniseren van Canvas naar PowerSchool |
Fout 409: Toewijzing is vergrendeld
Foutmelding:
- Kan toewijzing [xxxx] niet bijwerken. Reden: HTTP-antwoord HTTP/1.1 409 Conflict-antwoord: {"messageDe opgegeven toewijzing is vergrendeld.errors":[{"resourceAssignmentcodeLocked"}]}
|---|
De opgegeven opdracht heeft een deadline in een afgesloten PowerSchool-beoordelingsperiode. | - Schakel in Canvas de synchronisatie met SIS voor deze opdracht uit.
| |
409-fout: Fout in de vervaldatum
Foutmelding:
- Bericht: Geen Details: HTTP-antwoord HTTP/1.1 409 Conflictantwoord: {"berichtDe vervaldatum moet tussen [xx/xx/xxxx en xx/xx/xxxx] liggen.fouten":[]}
|---|
De inleverdatum van de opdracht valt buiten de periodes van de PowerSchool-cursussen. Opmerking:In PowerSchool worden opdrachten die vanuit Canvas worden gesynchroniseerd, geplaatst met een uiterste inleverdatum die één dag later is dan de inleverdatum in Canvas. Als de einddatum van het PowerSchool-semester bijvoorbeeld 01-02-2021 is, kan de uiterste inleverdatum in Canvas 01-01-2021 zijn. | - Controleer in PowerSchool de data van de lesperiodes.
- Pas in Canvas de inleverdata van opdrachten aan zodat deze binnen de PowerSchool-periodes vallen.
| |
409 Fout: Score-invoer vereist
Foutmelding:
- Details: HTTP-antwoord HTTP/1.1 409Conflict-antwoord: {"berichtScore-ingangspunten zijn vereist.fouten":[]}
|---|
In Canvas kunnen er geen punten worden toegekend aan een opdracht ("null"). | - Werk in Canvas de opdracht bij en geef minimaal "0" punten op.
| |
409-fout: Student-ID
Foutmelding:
- Details: HTTP-antwoord HTTP/1.1 409 Conflict-antwoord: {"messageStudent.id [xxxxx] heeft geen AssignmentStudentAssociation in AssignmentSection.Id: [xxxx]errors":[]}
|---|
De opgegeven gebruiker is niet ingeschreven voor de cursus in PowerSchool. | - Rond in Canvas de inschrijving van de gebruiker voor de cursus af.
| |
Fout 409: Categorie-ID van de docent
Foutmelding:
- Details: HTTP-antwoord HTTP/1.1 409 Conflict-antwoord: {"messageTeacherCategoryID is niet actief of behoort niet tot de hoofddocent voor de sectieerrors":[{"resourceAssignmentServicefieldSections.Dcidcode259941"},{"resourceAssignmentServicefieldTeacherCategory.TeacherCategoryIdcode7233"}]}
Wat het betekent
| Hoe los ik dit op? | Bronnen |
|---|
De categorieën voor opdrachten komen niet in alle secties van PowerTeacher Pro overeen. | - Controleer in PowerTeacher Pro of de beoordelingscategorieën in elke sectie overeenkomen.
Fout 412: Er ontbreekt een record bij de toewijzingsupdate.
Foutmelding:
- HTTP-antwoord HTTP/1.1 412 Precondition Mislukt antwoord: {"messageToewijzingsupdate mist record voor sectie ######"}
|---|
Er is momenteel geen betekenis gespecificeerd. | - Verwijder in PowerSchool alle opdrachten die vanuit Canvas zijn gesynchroniseerd.
De toewijzing bestaat al.
Foutmelding:
- antwoord: {"berichtEr bestaat al een opdracht met deze naam [xxx] en inleverdatum [xx/xx/xxxx] voor een of meer lessen.fouten":[{"bronOpdrachtbronveldSecties.Dcidcode":59489}]}
|---|
Er bestaat al een opdracht in PowerSchool met dezelfde naam en inleverdatum. | - Verwijder in PowerSchool de betreffende opdrachten uit het cijferoverzicht.
Foutmelding:
- Details: Er kan geen opdracht worden aangemaakt voor een sectie met id=[xxxx]
|---|
In Canvas heeft de betreffende sectie geen SIS-ID. | - Verwijder in Canvas handmatig aangemaakte secties.
| |
Foutmelding:
- Er kan geen opdracht met app-id (ASSIGNMENT ID) worden aangemaakt voor een sectie met een lege app-id.
|---|
Een of meer secties in de Canvas-cursus hebben geen SIS-ID. | Verwijder in Canvas handmatig aangemaakte secties. | Cursusonderdelen beheren |
Opdrachtsectie vergrendeld
Foutmelding:
- Ten minste één van de opgegeven toewijzingsonderdelen is vergrendeld.
|---|
Een opdracht bevindt zich in een vergrendelde beoordelingsperiode in PowerSchool. | - Schakel in Canvas de optie 'Plaatsen op SIS' uit voor alle oude opdrachten.
| |
Fout bij uitwisseling: aantal pogingen overschreden
Foutmelding:
- EXCHANGE_ERROR_EXCEEDED_RETRIES - XXXXXXXX - Herhaalbare fout bij toegang tot [URL]
|---|
PowerSchool is niet toegankelijk. | Neem contact op met het Canvas SIS-ondersteuningsteam om deze fout te melden. | |
Beoordelingscategorie ontbreekt
Foutmelding:
- Details: Beoordelingscategorie ontbreekt voor de opdracht [xxxxxxx]
|---|
Opdrachten in Canvas bevinden zich niet in opdrachtgroepen die zijn geïmporteerd vanuit PowerSchool. | - Importeer in Canvas de beoordelingscategorieën opnieuw vanuit PowerSchool.
- Controleer in Canvas of alle opdrachten die met PowerSchool gesynchroniseerd moeten worden, zich in een geïmporteerde opdrachtengroep bevinden.
| |
Cijferruilproject mislukt
Foutmelding:
- De taak voor het uitwisselen van cijfers is mislukt. Status in SIS: 5 - EXCHANGE_ERROR_NON_RETRYABLE - [XXXXX] - Voor invoerreeks: ""
|---|
Er is een onderdeel van de cursus zonder studenten. Opmerking:Deze fout verhindert niet dat de cijfers worden gesynchroniseerd. | - Beheerders, verwijder in Canvas de sectie zonder studenten.
| |
Er zijn geen opdrachten in de huidige beoordelingsperiode ingesteld om te synchroniseren met SIS. Opmerking:Deze fout verhindert niet dat de cijfers worden gesynchroniseerd. | - Stel in Canvas ten minste één opdracht in voor synchronisatie met SIS.
- Synchroniseer Canvas-cijfers opnieuw met PowerSchool.
| |
De docent is niet ingeschreven voor deze sectie in PowerSchool. | - Beheerders in PowerSchool controleren of de docent is ingeschreven voor de betreffende cursussectie.
Foutmelding:
- De taak voor het uitwisselen van cijfers is mislukt. Status in SIS: 5 - EXCHANGE_ERROR_NON_RETRYABLE - [XXXXXXXXXXXXX] - Socket-time-out, geen reactie binnen 20 seconden.
|---|
Het synchronisatieverzoek voor cijfers naar PowerSchool is na 20 seconden verlopen omdat de PowerSchool-server geen reactie heeft gegeven. | Beheerders, controleer uw PowerSchool-serververbinding en achterhaal waarom deze niet binnen 20 seconden reageert op API-aanroepen. | |
Cijferuitwisseling nog niet afgerond
Foutmelding:
- De cijferuitwisseling is niet binnen de gestelde tijd voltooid, annuleren. Laatst bekende status is: 3.
|---|
Het plaatsen van de cijfers duurde te lang en de taak is verlopen. | - Synchroniseer in Canvas de Canvas-cijfers opnieuw met PowerSchool.
- Als de fout aanhoudt, neem dan contact op met de Canvas SIS-ondersteuning.
PowerSchool-fout: 'Er bestaat al een opdracht...'
Foutmelding:
- PowerSchool-foutmelding: ‘Er bestaat al een opdracht met de naam XXXXX en de inleverdatum XX/XX/XXXX voor een of meer vakken.’
|---|
In PowerSchool worden opdrachten gedupliceerd. | - Verwijder dubbele opdrachten in PowerSchool.
| |
PowerSchool-fout: 'Opdracht niet gevonden.'
Foutmelding:
- PowerSchool-foutmelding: 'Opdracht niet gevonden.'
|---|
In PowerSchool werden opdrachten handmatig verwijderd. | - Beheerders, wis de integratiegegevens.
- Voer vervolgens een nieuwe Remaster Grade Sync uit.
| |
PowerSchool-fout: 'TeacherCategoryID...'
Foutmelding:
- PowerSchool-fout: ‘TeacherCategoryID is niet actief of behoort niet toe aan de hoofdleerkracht van de sectie.’
|---|
In PowerSchool is de docent niet ingeschreven voor de betreffende sectie. OF In Canvas is de docent niet correct ingeschreven voor de cursus. | Beheerders, neem contact op met het Instructure SIS-ondersteuningsteam voor hulp. | |
De student bestaat niet in PTP.
Foutmelding:
- COLLECTIE_GENERIC - XXXXXXXXXXXXXX - Student met sis_user_id=null bestaat niet in PTP
|---|
Een student die voor deze cursus is ingeschreven, heeft geen SIS-ID. | - Als de student ingeschreven moet zijn, neem dan contact op met het SIS-ondersteuningsteam om het SIS-ID van de student in Canvas bij te werken.
- Als de student niet voor de cursus ingeschreven hoort te staan, verwijder dan de inschrijving uit Canvas.
| |
De Canvas-toetsstudent heeft cijfers in het Canvas-cijferboek. | - Verwijder in Canvas de teststudent uit de cursussecties.
| |
Docentencategorie-ID niet actief
Foutmelding:
- antwoord: {"berichtTeacherCategoryID is niet actief of behoort niet tot de hoofddocentVoor Sectieerrors":[{"bronAssignmentServiceveldSections.Dcidcode259941"},{"bronAssignmentServiceveldTeacherCategory.TeacherCategoryIdcode7233"}]}
|---|
De categorieën voor opdrachten komen niet in alle secties van PowerTeacher Pro overeen. | - Zorg er in PowerSchool voor dat alle categorieën in alle secties identiek aan elkaar zijn.
Fout in het totaal aantal punten
Foutmelding:
- {"message":"De totale puntenwaarde moet het product zijn van de punten voor gewicht en score (XXX)."}
ProgressBook Grade Passback Error Codes
Foutmelding:
- Er kan geen opdracht met app-id (ASSIGNMENT ID) worden aangemaakt voor een sectie met een lege app-id.
|---|
In Canvas heeft een of meer van je cursusonderdelen geen SIS-ID. | - Verwijder in Canvas handmatig aangemaakte secties.
- Synchroniseer Canvas-cijfers opnieuw met ProgressBook.
| |
Vereiste eigenschapscategorie niet gevonden
Foutmelding:
- De vereiste eigenschap 'category' is niet gevonden in de JSON, maar de toewijzing bevindt zich wel in een geïmporteerde categorie.
|---|
De cijfercategorieën van Progressbook zijn mogelijk niet voor alle secties geïmporteerd. | - Controleer in Canvas of alle secties de door u geïmporteerde ProgressBook-beoordelingscategorieën weergeven.
- Importeer indien nodig de opdrachtcategorieën opnieuw vanuit ProgressBook naar Canvas.
- Synchroniseer in Canvas de Canvas-cijfers opnieuw met ProgressBook.
| |
Als de Canvas-cursus dubbele opdrachtgroepen bevat, bevindt de opdracht zich in een onjuiste dubbele opdrachtgroep. | - Controleer in Canvas of de opdracht in de juiste opdrachtgroep is geplaatst.
| |
Score buiten het toegestane bereik
Foutmelding:
- De score ligt buiten het toegestane bereik.
|---|
ProgressBook erkent geen extra studiepunten. | - Verwijder in Canvas de punten die studenten boven het maximaal haalbare aantal punten van hun opdrachten aftrekken.
| |
Q-SIS Grade Passback Error Codes
Foutmelding:
- Beoordelingscategorie [Naam van de Canvas-opdrachtgroep] niet gevonden in Q voor opdracht [naam van de opdracht]. Zorg ervoor dat uw opdrachtcategorieën/groepen overeenkomen in Q en Canvas. Beschikbare beoordelingscategorieën voor vak [####] zijn: [namen van de Q-beoordelingscategorieën]
|---|
De opdracht bevindt zich niet in een Canvas-opdrachtengroep die overeenkomt met een Q-SIS-beoordelingscategorie. | - Voeg in Canvas de opdracht toe aan een opdrachtengroep met een naam die overeenkomt met een Q-SIS-cijfercategorie.
- Synchroniseer in Canvas de Canvas-cijfers opnieuw met Q-SIS.
| |
De leerling is uitgesloten.
Foutmelding
- De leerling is uitgesloten van de opdracht.
|---|
In het Canvas-cijferoverzicht staat de student als "Vrijgesteld" van de opdracht. | - Voer in het Canvas-cijferboek een numerieke score in voor de leerling.
| Cijfers invoeren en bewerken in het cijferboek |
Foutmelding
- De objectverwijzing is niet ingesteld op een instantie van een object.
|---|
In het Canvas-cijferoverzicht wordt het cijfer van de student weergegeven als "Null". | - Voer in het Canvas-cijferboek een numerieke score in voor de leerling.
| Cijfers invoeren en bewerken in het cijferboek |
Sapphire Grade Passback-foutcodes
Slecht verzoek
Foutmelding
- Ongeldig verzoek - De aanvraagbody mist een categorie. Doorgegeven object: {"resultValueMin":0,"statusactivegradingPeriod"descriptionGeïmporteerd van Canvas: [cursus-URL]category"sourcedId[xxxxx]title[xxxxxxx]class":{"sourcedIdCLASS-AE1B44DD-68A6-4962-ABB1-C39BAD476640"href[xxxxxx]typeclass"},"assignDate[xxxx-xx-xxT00:00:00]metadata":{"vendorId"},"dueDate[xxxx-xx-xxT00:00:00]resultValueMax":3}
|---|
In Canvas bevindt de opdracht zich in een opdrachtengroep die niet bestaat in het SIS. | Neem contact op met de Canvas SIS-ondersteuning om de fout op te lossen. | |
Foutcodes voor het terugzetten van Skyward Grade-cijfers
De opdracht kon niet worden bijgewerkt.
Foutmelding
- De opdracht kon niet worden bijgewerkt: De datum van de opdracht, [xxxxxxx], valt niet binnen de begin-/einddatum van een open beoordelingsperiode; De daadwerkelijke inleverdatum, [xxxxxx], valt niet binnen de begin-/einddatum van een open beoordelingsperiode.
|---|
De opdracht valt onder een gesloten beoordelingsperiode. | - Schakel in Canvas de synchronisatie met SIS voor de betreffende opdracht uit.
- Synchroniseer de Canvas-cijfers opnieuw met Skyward.
| |
Opdracht in de vergrendelde beoordelingsperiode
Foutmelding
- Opdracht [xxxxx.xxxxxx] bevindt zich in een vergrendelde beoordelingsperiode of valt buiten de beoordelingsperioden die door de sectie worden gebruikt. Gebruik het sectie-eindpunt om te zien welke beoordelingsperioden van toepassing zijn en het beoordelingsperioden-eindpunt om te zien wanneer ze open zijn.
|---|
De deadline voor de betreffende opdracht valt binnen een afgesloten beoordelingsperiode van Skyward. Opmerking:Deze foutmelding geeft aan dat een beheerder GPB heeft uitgeschakeld voor gesloten beoordelingsperioden. | - Pas in Canvas de inleverdatum van de opdracht aan zodat deze binnen de beoordelingsperiode van Skyward valt.
- Synchroniseer in Canvas de Canvas-cijfers opnieuw met Skyward.
| |
Opdracht gemarkeerd als verwijderd
Foutmelding
- Opdracht [xxxxxxx] is gemarkeerd als verwijderd. De docent kan deze opdracht herstellen in zijn of haar Skyward-cijferboek, mits deze zich niet in een vergrendelde beoordelingsperiode bevindt.
|---|
De opdracht is verwijderd uit het Skyward-cijferoverzicht. | - Herstel in Skyward de verwijderde opdracht.
| Cijfers synchroniseren van Canvas naar Skyward |
De opdracht bevindt zich in een vergrendelde beoordelingsperiode. | - Controleer in Skyward de datums van de beoordelingsperiode.
- Controleer in Canvas of geen van de opdrachten die gesynchroniseerd moeten worden, buiten de huidige beoordelingsperiode vallen.
- Pas indien nodig de inleverdatum(s) van de opdracht aan.
| |
Canvas-authenticatiefout
Foutmelding
- Canvas-authenticatiefout - Er lijkt een configuratiefout te zijn. Neem contact op met uw systeembeheerder.
|---|
Het Skyward API-token in Canvas is verlopen. | Neem contact op met de Canvas SIS-ondersteuning om de fout op te lossen. | |
Veldsectie-ID
Foutmelding
- Het veldsectie-ID kan niet worden gewijzigd voor een bestaande toewijzing. Bepaalde velden kunnen alleen worden ingesteld bij het toevoegen van een resource en kunnen daarna niet meer worden gewijzigd.
|---|
De cijferlijsten van Canvas en Skyward zijn niet langer aan elkaar gekoppeld. | - Beheerders, verwijder de integratiegegevens voor de cursus in Canvas.
| |
Foutmelding
- Beoordelingscategorie [xxxxx] niet gevonden in Skyward voor sectie [xxxxxxxx (xxxxxx)]. Zorg ervoor dat uw opdrachtcategorieën overeenkomen in Skyward en Canvas. Beschikbare beoordelingscategorieën zijn: [xxxxxxxx]
|---|
De namen van de opdrachtengroepen in Canvas komen niet overeen met de namen van de cijfercategorieën in het Skyward-cijferboek. | - Controleer in Canvas of de namen van de opdrachtgroepen overeenkomen met de namen van de beoordelingscategorieën in Skyward.
| |
Ongeldig verzoek
Foutmelding
|---|
Deze foutmelding kan verschillende oorzaken hebben. - De student heeft mogelijk een ongeldig SIS-ID.
| - Controleer in Skyward of er geen studenten zijn met "staff_" in hun SIS-ID.
Deze sectie heeft geen cijferlijst.
Foutmelding
- Sectie [xxxxxxx.x.xxx] heeft geen cijferlijst. De cijferlijst voor elke sectie wordt aangemaakt wanneer de docent de sectie voor het eerst bezoekt of wanneer het hulpprogramma voor het批量 aanmaken van cijferlijsten wordt uitgevoerd.
|---|
Het Skyward-cijferoverzicht is nog niet gegenereerd. | - Open in Skyward het cijferoverzicht van de cursus.
De sectie heeft geen SIS-ID.
Foutmelding
- Sectie [xxxxx] heeft geen sis_section_id
|---|
Het betreffende gedeelte heeft geen SIS-ID. Opmerking:Deze fout verhindert niet dat de cijfers worden gepubliceerd. | - Verwijder in Canvas handmatig aangemaakte secties.
| |
Student niet ingeschreven
Foutmelding
- Student [xxxxx] was niet ingeschreven voor de sectie voor toewijzing [xxxxxx]
|---|
In Skyward is de student met het vermelde studentnummer niet ingeschreven voor de vermelde sectie. | - OfSluit de sessie af of deactiveer de student in Canvas.ofVoeg de leerling toe aan het cijferoverzicht van de Skyward-sectie.
| |
Opdracht aanmaken mislukt
Foutmelding
- Het lukt niet om de opdracht aan te maken.
- Er bestaat al een opdracht voor dit cijferboek, met deze titel en inleverdatum.
Wat het betekent | Hoe los ik dit op?
| Bronnen |
|---|
In Skyward is handmatig een opdracht met dezelfde naam aangemaakt. | - Verwijder of hernoem de opdracht in Skyward.
Synergy Grade Passback Foutcodes
Opdracht vergrendeld
Foutmelding
- Toewijzing is ofwel door de beheerder vergrendeld, ofwel niet door een derde partij - geen wijzigingen aangebracht
|---|
De koppeling met Synergy voor deze opdracht is verbroken. | - Beheerders kunnen in Synergy de toewijzing ontgrendelen of de toegang voor derden opnieuw inschakelen.
- Synchroniseer in Canvas de Canvas-cijfers opnieuw met Synergy.
| Cijfers synchroniseren van Canvas naar Synergy |
Foutmelding
- De deadline voor de opdracht kan niet worden gevonden [opdrachtnaam], overslaan
|---|
In Canvas wordt de opdracht waarschijnlijk aan slechts één sectie toegewezen in een cursus met meerdere secties. | - In Canvas,of Voeg een deadline voor iedereen toe aan de opdracht.ofGa door met synchroniseren. De cijfers zouden nog steeds naar het sectiecijferboek in Synergy moeten worden verzonden.
Interne serverfout
Foutmelding
|---|
Er is momenteel geen betekenis gespecificeerd. | Beheerders, neem contact op met de klantenservice van Synergy om deze fout te melden. | |
Geen beoordelingsperiode gevonden
Foutmelding
- Geen beoordelingsperiode gevonden
|---|
In Canvas valt de inleverdatum van de opdracht niet binnen de beschikbare beoordelingsperioden in Synergy. | - Download het foutenlogboek in Canvas. Bekijk het logboek voor de namen van de getroffen opdrachten.
- Bewerk de deadlines van de betreffende opdrachten.
- Synchroniseer Canvas-cijfers opnieuw met Synergy.
Geen geldige score
Foutmelding
- Geen geldige score ([xx]). Moet zijn [xx] om de maximale score te verdubbelen ([xx])
|---|
In Canvas is de score voor de opdracht hoger dan het maximaal aantal punten dat behaald kan worden, en in Synergy is de opdracht niet aangemerkt als extra krediet. | - Werk in Synergy de opdrachtdetails bij om extra punten toe te staan.
Beoordelingscategorie bestaat niet
Foutmelding
- Beoordelingscategorie “...” niet gevonden in Synergy voor opdracht XYZ. Zorg ervoor dat uw opdrachtcategorieën/groepen overeenkomen in Synergy en Canvas. Beschikbare beoordelingscategorieën voor de cursus zijn: ...
|---|
De opgegeven beoordelingscategorie bestaat niet voor het opgegeven onderdeel in Synergy. | - Controleer via Synergy of de beoordeling/het cijferoverzicht voor dit onderdeel beschikbaar is.
- Configureer, indien mogelijk, de beoordelingscategorieën in Synergy.
- Zorg ervoor dat de opdrachtgroepen in Canvas overeenkomen met de beoordelingscategorieën die in Synergy zijn geconfigureerd.
| |