Om du skapade en spårare från en annan användares läroplankarta kan du uppdatera kartan på din länkade spårare. Uppdateringar kan göras från läroplankartan eller från spåraren.
Om du får ett e-postmeddelande om uppdateringar av kartan innehåller e-postmeddelandet en länk till läroplankartan. Alternativt kan du öppna en läroplankarta från Kartor.
Du kan också uppdatera kartorna på din tracker genom att synkronisera från trackern. Läs mer om Synkronisera läroplankarta, ett alternativ för trackers .
Följande ändringar i läroplankartan uppdateras i länkade spårare när du tillämpar ändringarna:
- Nya standarder
- Nya elstandarder
- Nya bedömningar
- Nya anteckningar
Följande redigeringar av läroplankartan uppdateras inte i länkade spårare:
- Ändringar i standardernas ordning
- Ändringar i enheternas ordning
- Borttagna standarder eller understandarder
- Borttagna bedömningar
Obs! Om stegen i den här lektionen inte matchar det som visas i ditt konto kanske du använder det nya gränssnittet. För stegvisa steg som använder det nya gränssnittet, se Hur tillämpar jag uppdateringar från en delad läroplankarta på mina länkade spårare?
Öppna läroplankarta från e-post
När en läroplankarta uppdateras kan du få ett e-postmeddelande. E-postmeddelandet visar en lista över dina länkade spårare som påverkas av uppdateringarna [1].
För att öppna läroplankartan och visa uppdateringarna, klicka på knappen Visa uppdateringar [2].
Öppna läroplankartan från Kartor
I den globala navigeringsmenyn klickar du på länken Kartor [1]. På sidan Kartor klickar du på fliken Använda i spårare [2] och klickar sedan på länken till läroplanens karta [3].
Välj spårare
I läroplankartan visas dina länkade spårare i avsnittet Tillämpa uppdateringar för mina spårare [1].
För att uppdatera en listad spårare, markera kryssrutan för spåraren [2].
Tillämpa uppdateringar
För att tillämpa kartuppdateringarna på de valda spårarna klickar du på knappen Verkställ uppdateringar .