Sekretessinställningarna för läroplanskartan avgör vem som kan visa och kopiera dina läroplanskartor. När du skapar en läroplanskarta måste du välja en sekretessinställning. Du kan också ändra sekretessinställningarna för en läroplanskarta när du redigerar den.
Obs! Om stegen i den här lektionen inte matchar det som visas i ditt konto kanske du använder det nya gränssnittet. För stegvisa åtgärder för att använda det nya gränssnittet, se Vilka är sekretessinställningarna för läroplankartan?
Som standard är sekretessinställningen Dela med communityn vald för alla nya läroplanskartor.
När du delar din läroplankarta med Mastery Connect-communityn kan andra användare se kartan när de besöker din communityprofil och ser din sida med läroplankartor. De kan också kopiera din karta.
Om en annan Mastery Connect-användare gör en kopia av din läroplankarta läggs kopian till som en ny läroplankarta på deras sida med läroplankartor, och de kan redigera den kopierade kartan.
Visa delad karta
På sidan Läroplanskartor visas ingen sekretessetikett för läroplanskartor som delas med communityn.
Gör privat för mig
När du väljer sekretessinställningen Gör privat för mig visas läroplanskartan bara på din sida med läroplanskartor. När andra användare tittar på din profil i Mastery Connect Community visas inte en privat karta för dig på din sida med läroplanskartor.
Visa etiketten Privat för mig
På sidan Läroplanskartor visas etiketten Till mig för läroplanskartor som är inställda som Privat för mig.
Gör privat för min skola
När du väljer sekretessinställningen Gör privat för min skola kan andra användare som också är tilldelade din skola se kartan när de besöker din Mastery Connect Community-profil och visar din sida för läroplanskartor. De kan också kopiera din karta.
Om en annan användare gör en kopia av din läroplankarta läggs kopian till som en ny läroplankarta på deras sida med läroplankartor, och de kan redigera den kopierade kartan.
Visa etikett för privat till min skola
På sidan Läroplanskartor visar läroplanskartor som är inställda som Privata för Min skola en Skoletikett .
Gör privat till mitt distrikt
När du väljer sekretessinställningen Gör privat för mitt distrikt kan andra användare som också är tilldelade ditt distrikt se kartan när de besöker din Mastery Connect Community-profil och visar din sida för läroplanskartor. De kan också kopiera din karta.
Om en annan användare gör en kopia av din läroplankarta läggs kopian till som en ny läroplankarta på deras sida med läroplankartor, och de kan redigera den kopierade kartan.
Visa etikett för privat till mitt distrikt
På sidan Läroplanskartor visar läroplanskartor som är inställda som Privata för Mitt distrikt en distriktsetikett .
Gör privat för teamet
Om du ändrar ägaren av läroplankartan från dig själv till ett team kan du välja sekretessinställningen Gör detta material privat för teamet eller Gör privat för teamet . Läroplankartan visas på varje teammedlems sida för läroplankartor och de kan visa och hantera kartan. De kan också kopiera kartan.
Visa etikett för privat team
På sidan Läroplanskartor visar läroplanskartor som är inställda som Privata för Team en Team- etikett.