När du öppnar Studio visas sidan Mitt bibliotek som standard. Du kan dock också visa videor som delats med dig.
Dessutom, om du är lärare, kan du visa bibliotekssidor för varje klass där du har lagt till en Studio-mediefil.
Öppen studio i Canvas
Klicka på Studio- länken i den globala navigeringen.
Obs: Det här alternativet är tillgängligt om din institution använder Canvas LMS.
På sidan Mitt bibliotek visas som standard den senast uppladdade mediafilen i varje samling först. För att växla till en annan sorteringsmetod klickar du på rullgardinsmenyn Sortera samlingar efter och väljer en annan sorteringsmetod [1].
För att visa dina uppladdade mediafiler, klicka på rullgardinsmenyn Mitt bibliotek [2].
För att visa all media som har delats med dig, klicka på rullgardinsmenyn Delat bibliotek [3].
För instruktörer sparas all media som du lagt till i en kurs eller bäddat in i en diskussion automatiskt i rullgardinsmenyn Kurssamlingar [4].
För att visa media i din arkivsamling, klicka på länken Arkivsamling [5].
Du kan också skapa eller hantera en samling i Studio.
Obs! Avsnittet Kurssamling visas endast för lärarassistenter, instruktörer och administratörer. Studenter kan inte visa kursens mediebibliotek.