När du har skapat en läroplankarta kan du lägga till bedömningar i den. Alla ägare som samarbetar kring din läroplankarta kan också lägga till bedömningar i den.
Anteckningar:
- Endast ägaren till en distriktsgodkänd läroplan kan lägga till bedömningar eller göra andra ändringar i den.
- Distriktgodkända läroplanskartor kan inte kopieras.
- Om stegen i den här lektionen inte matchar det som visas i ditt konto kan du använda den äldre vyn. För steg i den äldre vyn, se Hur lägger jag till en bedömning i en läroplankarta i den äldre vyn?.
Öppna kartor
I menyn Global navigering klickar du på länken Kartor .
Öppna läroplankarta
Klicka på en länk till namnet på en läroplankarta.
Lägg till bedömning
För att lägga till en bedömning i läroplanen, klicka på knappen Lägg till bedömning [1].
Välj bedömningskälla
För att söka efter offentliga utvärderingar från Mastery Connect Community, klicka på knappen Sök i Community [1].
För att bara välja bland bedömningar som du har skapat, klicka på knappen Välj från mina bedömningar [2].
För att skapa en ny bedömning, klicka på knappen Skapa ny bedömning [3].
Skapa ny bedömning
Om du klickade på knappen Skapa ny bedömning visas fönstret Lägg till bedömning. Du kan skapa en bedömning i en objektbank , en dokumentbaserad bedömning eller en bedömning med rå poäng .
För att utarbeta den nya bedömningen, ange en titel [1] och gör andra val efter behov. Klicka sedan på knappen Nästa [2].
Obs: För att bedömningen ska läggas till automatiskt i läroplanen måste du utarbeta och skapa bedömningen.
Visa resultat från bedömningsbiblioteket
Om du klickade på knappen Sök i gruppen eller knappen Välj från mina bedömningar öppnas sidan Bedömningsbibliotek.
Sidan Bedömningsbibliotek visar din läroplanskartas filter för Ämne , Kärnämne och Klass [1]. Om du klickade på knappen Välj från mina bedömningar visas bedömningar du skapat i bedömningslistan. Du kan se bedömningsskaparen i kolumnen Skapare [2].
För att anpassa kolumnerna som visas i bedömningslistan, klicka på knappen Kolumner [2].
Välj och lägg till bedömning
För att lägga till en bedömning i din läroplankarta klickar du på knappen Lägg till i karta .
Klona bedömning för att justera standard
Om den bedömning du väljer är anpassad till standarder som inte ingår i din läroplan måste du klona bedömningen och anpassa den till en standard som ingår i din läroplan.
Bekräfta val
För att lägga till bedömningen i ytterligare läroplanskartor, markera kryssrutorna för läroplanskartan [1]. Kryssrutan för den läroplanskarta du navigerade från kommer att vara förmarkerad.
För att lägga till bedömningen i dina valda läroplankartor, klicka på knappen Lägg till i läroplankarta [2].
Visa bedömning i läroplankartan
Den bedömningen är nu kopplad till en eller flera standarder i din läroplan.
För att visa den tillagda bedömningen, klicka på ikonen Expandera enhet [1]. Bedömningen visas under den tillhörande standarden i din läroplankarta. För att öppna bedömningen, klicka på Fler alternativ [2] och klicka sedan på alternativet Visa [3].