Som administratör eller lärare kan du visa och spara en analysinstrumentpanels filteruppsättning. Funktionen Spara instrumentpaneler är tillgänglig för alla roller. Olika diagram och data är dock tillgängliga i dina standardinstrumentpaneler beroende på din roll och dina behörigheter.
Översiktsöversikt för öppna Analytics-instrumentpanelen
I den globala navigeringsmenyn klickar du på rullgardinsmenyn Analys [1]. Klicka på länken Översikt [2].
Obs! Du kan också använda funktionen Spara instrumentpanel i någon av de tillgängliga instrumentpanelerna med detaljnivå, till exempel instrumentpanelen för bedömningsresultat.
Filtrera och spara instrumentpanelen
För att skapa en uppsättning filter, klicka på knappen Filter [1]. Detta öppnar datafiltreringsalternativ för din instrumentpanel.
Konfigurera filtren för att skapa den instrumentpanel du vill spara.
När du har valt dina filter klickar du på knappen Spara [2]. Detta sparar din nuvarande filteruppsättning på sidan Mina instrumentpaneler.
Anteckningar:
- Att spara en instrumentpanel sparar bara filtren. Det är inte en ögonblicksbild av den data som visas.
- Diagrammen och informationen i dina sparade dashboards kommer att ändras allt eftersom fler elever bedöms och deras poäng läggs till i datamängden.
Öppna sidan Sparade instrumentpaneler
I den globala navigeringsmenyn klickar du på rullgardinsmenyn Analys [1]. Klicka på länken Mina sparade instrumentpaneler [2].
Visa sparade instrumentpaneler
Visa dina sparade instrumentpaneler på sidan Mina instrumentpaneler.
Du kan visa och sortera din instrumentpanelslista efter skapandedatum, instrumentpanelsnamn, skapare och typ [1].
Du kan också duplicera [2] och ta bort [3] dina dashboards.