Från sidan Tracker View i en tracker kan du skapa och lägga till en ny bedömning i trackern.
Anteckningar:
Öppna spåraren
På startsidan för Mastery Trackers [1] klickar du på länken till trackerns namn [2].
Skapa ny bedömning
På sidan Tracker View klickar du på knappen Lägg till bedömning [1].
För att skapa och lägga till en ny bedömning klickar du sedan på länken Skapa ny [2].
Lägg till bedömningsdetaljer
I fönstret Lägg till bedömning kan du ange information för bedömningen.
I fältet Titel anger du ett namn för bedömningen [1]. Fältet Titel är obligatoriskt för att lägga till en bedömning i spåraren.
Namnet på spåraren, bedömningsämnet, bedömningsstandardernas kärna och bedömningsbetyget visas i avsnittet Anpassning [2].
För att välja en källa för bedömningen, klicka på en alternativknapp i avsnittet Källa [3]. Olika källalternativ kan visas baserat på vald bedömningstyp eller din användarroll.
Ställ in bedömningssekretess
För att ställa in sekretess för bedömningen klickar du på rullgardinsmenyn Sekretess och väljer ett alternativ. Tillgängliga alternativ inkluderar Privat för mig, Privat för min skola och Privat för mitt distrikt.
Lägg till bedömning
När du har angett alla bedömningsuppgifter klickar du på knappen Nästa .
Visa bedömningsverktyget
Mastery Connect öppnar bedömningsverktyget. Beroende på dina valda bedömningsinställningar kan du se olika alternativ i bedömningsredigeraren.
Läs mer om att skapa en formativ bedömning eller en punktbaserad bedömning . Om du är distriktsadministratör kan du läsa mer om att skapa en riktmärkesbedömning .