Personverninnstillingene for læreplankartet bestemmer hvem som kan se og kopiere læreplankartene dine. Når du oppretter et læreplankart, må du velge en personverninnstilling. Du kan også endre personverninnstillingene for et læreplankart når du redigerer et læreplankart.
Merk: Hvis trinnene i denne leksjonen ikke samsvarer med det som vises i kontoen din, kan det hende du bruker den eldre visningen. For trinnene i den eldre visningen, se Hva er personverninnstillingene for pensumkartet i den eldre visningen?.
Som standard er personverninnstillingen Del med fellesskapet valgt for alle nye læreplankart.
Når du deler pensumkartet ditt med Mastery Connect-fellesskapet, kan andre brukere se kartet når de besøker fellesskapsprofilen din og ser på siden din for pensumkart. De kan også kopiere kartet ditt.
Hvis en annen Mastery Connect-bruker lager en kopi av pensumkartet ditt, legges kopien til som et nytt pensumkart på deres pensumkart-side, og de kan redigere det kopierte kartet.
Vis delt kart
På siden Læreplankart vises en Offentlig-etikett for læreplankart som deles med fellesskapet.
Gjør privat for meg
Når du velger personverninnstillingen Gjør privat for meg , vises pensumkartet bare på pensumkartsiden din. Når andre brukere ser på profilen din i Mastery Connect-fellesskapet, vises ikke et privat-for-deg-kart på pensumkartsiden din.
Vis etiketten Privat til meg
På siden Læreplankart viser læreplankart som er angitt som Privat for meg, en Privat for meg-etikett.
Gjør privat for skolen min
Når du velger personverninnstillingen Gjør privat for skolen min , kan andre brukere som også er tilknyttet skolen din se kartet når de besøker Mastery Connect Community-profilen din og ser på siden din for læreplankart. De kan også kopiere kartet ditt.
Hvis en annen bruker lager en kopi av pensumkartet ditt, legges kopien til som et nytt pensumkart på deres Pensumkart-side, og de kan redigere det kopierte kartet.
Vis etiketten Privat til skolen min
På siden Læreplankart viser læreplankart som er angitt som Privat for min skole, en Privat for skolen-etikett.
Gjør privat til mitt distrikt
Når du velger personverninnstillingen Gjør privat for mitt distrikt , kan andre brukere som også er tilknyttet distriktet ditt se kartet når de besøker Mastery Connect Community-profilen din og ser på siden din for læreplankart. De kan også kopiere kartet ditt.
Hvis en annen bruker lager en kopi av pensumkartet ditt, legges kopien til som et nytt pensumkart på deres Pensumkart-side, og de kan redigere det kopierte kartet.
Vis etikett for privat til mitt distrikt
På siden Læreplankart viser læreplankart som er angitt som Privat for mitt distrikt, en Privat for distrikt-etikett.
Oppdater kart
Klikk på Oppdater- knappen.