Når du har opprettet et læreplankart , kan du legge til vurderinger i det. Alle eiere som samarbeider om læreplankartet kan også legge til vurderinger i det.
Merknader:
- Bare eieren av et distriktsgodkjent læreplankart kan legge til vurderinger eller gjøre andre endringer i det.
- Distriktgodkjente læreplankart kan ikke kopieres.
- Hvis trinnene i denne leksjonen ikke samsvarer med det som vises i kontoen din, kan det hende du bruker den eldre visningen. For trinn i den eldre visningen, se Hvordan legger jeg til en vurdering i et læreplankart i den eldre visningen?.
Åpne kart
Klikk på Kart- lenken i den globale navigasjonsmenyen.
Åpne pensumkart
Klikk på en lenke til navnet på et pensumkart.
Legg til vurdering
For å legge til en vurdering i læreplankartet, klikk på Legg til vurdering- knappen [1].
Velg vurderingskilde
For å søke etter offentlige vurderinger fra Mastery Connect-fellesskapet, klikk på knappen Søk i fellesskapet [1].
For å velge kun blant vurderinger du har opprettet, klikk på knappen Velg fra mine vurderinger [2].
For å opprette en ny vurdering, klikk på knappen Opprett ny vurdering [3].
Opprett ny vurdering
Hvis du klikket på knappen Opprett ny vurdering, vises vinduet Legg til vurdering. Du kan opprette en vurdering fra en elementbank , en dokumentbasert vurdering eller en vurdering med rå poengsum .
For å utarbeide den nye vurderingen, skriv inn en tittel [1] og gjør andre valg etter behov. Klikk deretter på Neste- knappen [2].
Merk: For at vurderingen automatisk skal legges til i læreplankartet, må du utarbeide og opprette vurderingen.
Se resultater fra vurderingsbiblioteket
Hvis du klikket på Søk i fellesskapet-knappen eller Velg fra mine vurderinger-knappen, åpnes siden Vurderingsbibliotek.
Vurderingsbibliotekssiden viser filtrene for emne , kjerne og klasse i pensumkartet ditt [1]. Hvis du klikket på knappen Velg fra mine vurderinger, vises vurderinger du har opprettet i vurderingslisten. Du kan se den som har opprettet vurderingen i Oppretter- kolonnen [2].
For å tilpasse kolonnene som vises i vurderingslisten, klikk på Kolonner -knappen [2].
Velg og legg til vurdering
For å legge til en vurdering i læreplankartet ditt, klikk på Legg til i kart- knappen.
Klonvurdering for å justere standard
Hvis vurderingen du velger er i tråd med standarder som ikke er en del av læreplanen din, må du klone vurderingen og justere den til en standard som er en del av læreplanen din.
Bekreft valg
For å legge til vurderingen i flere læreplankart, merk av i avmerkingsboksene for læreplankartet [1]. Avmerkingsboksen for læreplankartet du navigerte fra vil være forhåndsvalgt.
For å legge til vurderingen i de valgte læreplankartene, klikk på knappen Legg til i læreplankart [2].
Vis vurdering i læreplankart
Den vurderingen er nå knyttet til én eller flere standarder i læreplankartet ditt.
For å se den tillagte vurderingen, klikk på ikonet Utvid enhet [1]. Vurderingen vises under den tilhørende standarden i læreplankartet ditt. For å åpne vurderingen, klikk på Flere alternativer [2], og klikk deretter på Vis- alternativet [3].