Som administrator eller lærer kan du se og lagre filtrene til et Analytics-dashbord. Funksjonen «Lagre dashbord» er tilgjengelig for alle roller. Imidlertid er forskjellige diagrammer og data tilgjengelige i standarddashbordene dine, avhengig av rollen og tillatelsene dine.
Åpne Analytics-oversiktsdashbord
I den globale navigasjonsmenyen klikker du på rullegardinmenyen Analyse [1]. Klikk på lenken Oversikt [2].
Merk: Du kan også bruke funksjonen Lagre dashbord i et hvilket som helst av de tilgjengelige drill-down-dashbordene, for eksempel dashbordet for vurderingsresultater.
Filtrer og lagre dashbord
For å opprette et sett med filtre, klikk på Filter- knappen [1]. Dette åpner datafiltreringsalternativer for dashbordet ditt.
Konfigurer filtrene for å opprette dashbordet du vil lagre.
Etter at du har valgt filtrene dine, klikker du på Lagre -knappen [2]. Dette lagrer det nåværende filtersettet ditt på siden Mine dashbord.
Merknader:
- Når du lagrer et dashbord, lagres bare filtrene. Det er ikke et øyeblikksbilde av dataene som vises.
- Diagrammene og informasjonen i de lagrede dashbordene dine vil endres etter hvert som flere elever vurderes og poengsummene deres legges til i datasettet.
Åpne siden Lagrede dashbord
I den globale navigasjonsmenyen klikker du på rullegardinmenyen Analyse [1]. Klikk på lenken Mine lagrede dashbord [2].
Vis lagrede dashbord
Se de lagrede dashbordene dine på siden Mine dashbord.
Du kan se og sortere dashbordlisten din etter opprettelsesdato, dashbordnavn, oppretter og type [1].
Du kan også duplisere [2] og slette [3] dashbordene dine.