Fra Tracker View-siden i en tracker kan du opprette og legge til en ny vurdering i trackeren.
Merknader:
Åpne sporing
På hjemmesiden for Mastery Trackers [1] klikker du på lenken til sporingsnavnet [2].
Opprett ny vurdering
På siden Sporingsvisning klikker du på knappen Legg til vurdering [1].
For å opprette og legge til en ny vurdering, klikk deretter på lenken Opprett ny [2].
Legg til vurderingsdetaljer
I vinduet Legg til vurdering kan du legge inn informasjon for vurderingen.
I Tittel- feltet skriver du inn et navn for vurderingen [1]. Tittel-feltet er obligatorisk for å legge til en vurdering i sporingsverktøyet.
Navnet på sporingsverktøyet, vurderingsemnet, vurderingsstandardkjernen og vurderingskarakteren vises i justeringsdelen [2].
For å velge en kilde for vurderingen, klikk på en alternativknapp i Kilde-delen [3]. Ulike kildealternativer kan vises basert på den valgte vurderingstypen eller brukerrollen din.
Angi vurderingspersonvern
For å angi personvern for vurderingen, klikk på rullegardinmenyen Personvern og velg et alternativ. Tilgjengelige alternativer inkluderer Privat for meg, Privat for skolen min og Privat for distriktet mitt.
Legg til vurdering
Når du har lagt inn alle vurderingsdetaljene, klikker du på Neste- knappen.
Vis vurderingsbygger
Mastery Connect åpner vurderingsverktøyet. Basert på de valgte vurderingsinnstillingene kan du se forskjellige alternativer i vurderingsredigereren.
Lær mer om å lage en formativ vurdering eller lage en elementbasert vurdering . Hvis du er distriktsadministrator, kan du lære om å lage en referansevurdering .