Wanneer je Studio opent, wordt standaard de pagina 'Mijn bibliotheek' weergegeven. Je kunt echter ook video's bekijken die met je zijn gedeeld.
Daarnaast kunt u als docent de bibliotheekpagina's bekijken van elke les waaraan u een Studio-mediabestand hebt toegevoegd.
Open Studio op Canvas
Klik in de globale navigatie op de link 'Studio' .
Let op: deze optie is beschikbaar als uw instelling Canvas LMS gebruikt.
Op de pagina Mijn bibliotheek worden standaard de meest recent geüploade media in elke collectie als eerste weergegeven. Om over te schakelen naar een andere sorteermethode, klikt u op het vervolgkeuzemenu Collecties sorteren op en selecteert u een andere sorteermethode [1].
Om uw geüploade media te bekijken, klikt u op het vervolgkeuzemenu Mijn bibliotheek [2].
Om alle media te bekijken die met u zijn gedeeld, klikt u op het vervolgkeuzemenu Gedeelde bibliotheek [3].
Voor docenten geldt dat alle media die u aan een cursus hebt toegevoegd of in een discussie hebt ingesloten, automatisch worden opgeslagen in het vervolgkeuzemenu Cursusverzamelingen [4].
Om media in uw archiefcollectie te bekijken, klikt u op de link Archiefcollectie [5].
Je kunt in Studio ook een collectie aanmaken of beheren .
Let op: het gedeelte 'Cursuscollectie' is alleen zichtbaar voor onderwijsassistenten (TA's), docenten en beheerders. Studenten hebben geen toegang tot de mediabibliotheken van cursussen.