Als beheerder of docent kunt u de filters van een Analytics-dashboard bekijken en opslaan. De functie 'Dashboards opslaan' is beschikbaar voor alle rollen. Afhankelijk van uw rol en machtigingen zijn er echter verschillende grafieken en gegevens beschikbaar in uw standaarddashboards.
Open Analytics Overzicht Dashboard
Klik in het menu Globale navigatie op het vervolgkeuzemenu Analytics [1]. Klik op de link Overzicht [2].
Opmerking: U kunt de functie 'Dashboard opslaan' ook gebruiken in elk van de beschikbare drill-down dashboards, zoals het dashboard 'Beoordelingsresultaten'.
Filter- en opslagdashboard
Om een set filters te maken, klikt u op de knop Filter [1]. Hiermee worden de opties voor gegevensfiltering voor uw dashboard geopend.
Configureer de filters om het dashboard te creëren dat u wilt opslaan.
Nadat je je filters hebt geselecteerd, klik je op de knop Opslaan [2]. Hiermee wordt je huidige filterset opgeslagen op de pagina Mijn dashboards.
Opmerkingen:
- Bij het opslaan van een dashboard worden alleen de filters opgeslagen. Het is geen momentopname van de weergegeven gegevens.
- De grafieken en informatie in uw opgeslagen dashboards zullen veranderen naarmate er meer leerlingen worden beoordeeld en hun scores aan de dataset worden toegevoegd.
Open de pagina met opgeslagen dashboards
Klik in het menu Globale navigatie op het vervolgkeuzemenu Analytics [1]. Klik op de link Mijn opgeslagen dashboards [2].
Opgeslagen dashboards bekijken
Bekijk je opgeslagen dashboards op de pagina Mijn dashboards.
Je kunt je dashboardlijst bekijken en sorteren op aanmaakdatum, dashboardnaam, maker en type [1].
Je kunt je dashboards ook dupliceren [2] en verwijderen [3].