Når du har oprettet et pensumkort , kan du tilføje vurderinger til det. Alle ejere, der samarbejder om dit pensumkort, kan også tilføje vurderinger til det.
Noter:
- Kun ejeren af et distriktsgodkendt læseplanskort kan tilføje vurderinger eller foretage andre ændringer i det.
- Distriktgodkendte læseplanskort kan ikke kopieres.
- Hvis trinnene i denne lektion ikke stemmer overens med det, der vises på din konto, bruger du muligvis Legacy-visningen. For trin i Legacy-visningen, se Hvordan tilføjer jeg en vurdering til et pensumkort i Legacy-visningen?.
Åbn kort
Klik på linket Kort i menuen Global navigation.
Åbn læseplankort
Klik på et link til navnet på et pensumkort.
Tilføj vurdering
For at tilføje en vurdering til pensumoversigten skal du klikke på knappen Tilføj vurdering [1].
Vælg vurderingskilde
For at søge efter offentlige vurderinger fra Mastery Connect Community skal du klikke på knappen Søg i Community [1].
For kun at vælge blandt de vurderinger, du har oprettet, skal du klikke på knappen Vælg fra mine vurderinger [2].
For at oprette en ny vurdering skal du klikke på knappen Opret ny vurdering [3].
Opret ny vurdering
Hvis du klikkede på knappen Opret ny vurdering, vises vinduet Tilføj vurdering. Du kan oprette en vurdering fra en elementbank , en dokumentbaseret vurdering eller en vurdering med rå score .
For at udarbejde den nye vurdering skal du indtaste en titel [1] og foretage andre valg efter behov. Klik derefter på knappen Næste [2].
Bemærk: For at vurderingen automatisk kan føjes til pensumkortet, skal du udarbejde og oprette vurderingen.
Se resultaterne af vurderingsbiblioteket
Hvis du klikkede på knappen Søg i fællesskabet eller knappen Vælg fra mine vurderinger, åbnes siden Vurderingsbibliotek.
Siden Vurderingsbibliotek viser filtrene for Fag , Kerne og Klasse på dit pensumkort [1]. Hvis du klikkede på knappen Vælg fra mine vurderinger, vises de vurderinger, du har oprettet, på vurderingslisten. Du kan se den, der har oprettet vurderingen, i kolonnen Opretter [2].
For at tilpasse de kolonner, der vises i vurderingslisten, skal du klikke på knappen Kolonner [2].
Vælg og tilføj vurdering
For at tilføje en vurdering til dit pensumkort skal du klikke på knappen Tilføj til kort .
Klonvurdering for at justere standard
Hvis den valgte vurdering er i overensstemmelse med standarder, der ikke er en del af din læseplan, skal du klone vurderingen og justere den til en standard , der er en del af din læseplan.
Bekræft valg
For at tilføje vurderingen til yderligere pensumkort skal du markere afkrydsningsfelterne for pensumkortet [1]. Afkrydsningsfeltet for det pensumkort, du navigerede fra, vil være forudmarkeret.
For at tilføje vurderingen til dine valgte pensumkort skal du klikke på knappen Tilføj til pensumkort [2].
Se vurdering i læseplankort
Den vurdering er nu knyttet til en eller flere standarder i din læseplan.
For at se den tilføjede vurdering skal du klikke på ikonet Udvid enhed [1]. Vurderingen vises under den tilhørende standard i dit pensumkort. For at åbne vurderingen skal du klikke på Flere muligheder [2] og derefter klikke på indstillingen Vis [3].