Som administrator eller lærer kan du se og gemme et Analytics-dashboards filtre. Funktionen Gem dashboards er tilgængelig for alle roller. Der er dog forskellige diagrammer og data tilgængelige i dine standarddashboards afhængigt af din rolle og dine tilladelser.
Åbn Analytics-oversigtsdashboard
I den globale navigationsmenu skal du klikke på rullemenuen Analyse [1]. Klik på linket Oversigt [2].
Bemærk: Du kan også bruge funktionen Gem dashboard i et hvilket som helst af de tilgængelige dashboards med detaljer, f.eks. dashboardet for vurderingsresultater.
Filtrer og gem dashboard
For at oprette et sæt filtre skal du klikke på knappen Filter [1]. Dette åbner datafiltreringsmuligheder for dit dashboard.
Konfigurer filtrene for at oprette det dashboard, du vil gemme.
Når du har valgt dine filtre, skal du klikke på knappen Gem [2]. Dette gemmer dit nuværende filtersæt på siden Mine Dashboards.
Noter:
- Når du gemmer et dashboard, gemmes kun filtrene. Det er ikke et øjebliksbillede af de viste data.
- Diagrammerne og oplysningerne i dine gemte dashboards vil ændre sig, efterhånden som flere elever vurderes, og deres resultater føjes til datasættet.
Åbn siden Gemte dashboards
I den globale navigationsmenu skal du klikke på rullemenuen Analyse [1]. Klik på linket Mine gemte dashboards [2].
Se gemte dashboards
Se dine gemte dashboards på siden Mine dashboards.
Du kan se og sortere din dashboardliste efter Oprettelsesdato, Dashboardnavn, Opretter og Type [1].
Du kan også duplikere [2] og slette [3] dine dashboards.